انگلیس نگران کرونای آمازونی؛ واکسن در برابر آن ناتوان است!

انگلیس که یکی از توزیع کنندگان کرونای مخصوص خود در جهان است، مقررات جدیدی علیه کرونای آمازونی اعمال کرد.

به گزارش تازه نیوز، انگلیس نگران کرونای آمازونی است و سال جدید میلادی را با مقررات سختگیرانه آغاز کرده است. طبق مقررات جدید انگلیس، مسافران از آمریکای جنوبی طی 10 روز گذشته، حق ورود به این کشور را ندارند.

کرونای آمازونی نوع جدیدی از ویروس کشنده است که از منطقه آمازون در برزیل گسترش یافته و اولین بار به طور رسمی توسط ژاپن کشف شد. بوریس جانسون شخصا این دستور را صادر کرده و گفته می‌شود وی بیم آن دارد که واکسن ضدکرونا نتواند در برابر ابرویروس برزیلی مقاومت کند.

افزایش نگرانی‌ها از کرونای آمازونی

گفتنی است که با ابتلای مجدد یک پرستار به کووید و بروز علائمی بدتر از دفعه قبل، مقامات برزیل را نگران ساخته است. پرستار 45 ساله 5 ماه بعد از بهبودی از کووید، دوباره کرونا گرفته، منتها این بار کرونای آمازونی گرفته و علائمی بدتر را تجریه کرده است. جهش ویروس کرونای آمازونی ممکن است مبارزه با نوع قدیمی ویروس را بی اثر کند. امروز انگلیس مسافران آمریکای لاتین را ممنوع الورود کرد. همه این‌ها نشان دهنده یک هشدار تازه است؛ انگلیس نگران کرونای آمازونی است. آن هم در شرایطی که با کرونای انگلیسی به شدت دست و پنجه نرم می‌کند.

کرونای آمازونی چیست؟

اولین بار ژاپن از این ویروس جدید خانواده کرونا رونمایی کرد. وزیر بهداشت ژاپن گفت نوع جدیدی از کروناویروس را در 4 مسافری که از آمازون برزیل آمده بودند، کشف کرده‌اند. گاردین به نقل از رویترز گزارش داده که این جدیدترین جهش کووید 19 است که در جهان مشاهده شده است. مقامات بهداشتی ژاپن تصریح کردند در حال مطالعه اثر واکسن ضد کرونا روی نوع جدید کرونا هستند. این ویروس وحشی تر از کرونا و کرونای انگلیسی است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.