۱۰ رویداد مهم سال۲۰۲۰ به روایت اندیشکده آمریکایی

۱۰ رویداد مهم جهان در سال۲۰۲۰ نشانه سالی سخت با روزهای غمبار و پراسترس در سراسر گیتی است.

به گزارش تازه نیوز، ۱۰ رویداد مهم جهان در ۲۰۲۰ اتفاقات عجیبی را پیش روی ما می‎گذارد. ریچارد هاس، رئیس اندیشکده آمریکایی شورای روابط خارجی آمریکا، ۱۰ رویداد مهم جهانی در سال ۲۰۲۰ را فهرست کرده که به ترتیب ذیل هستند:

۱- همه گیری کرونا
۲- رویدادهای داخلی آمریکا به خصوص پیروزی بایدن
۳- چینِ مدعی‌تر
۴- حرکت ایران ورای برجام
۵- عملیات بزرگ سایبری علیه نهادهای آمریکایی
۶- عادی‌سازی روابط کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی
۷- توافق برگزیت میان بریتانیا و اتحادیه اروپا
۸- تغییرات اقلیمی
۹- تحولات بلاروس
۱۰- جنگ قره‌باغ

سال 2020 با همه تلاطم‌ها و نابسامانی‌هایش تمام شد. سالی رنج‌آور و پرتنش در تمام نقاط جهان. از سویی ویرانگری ویروس چینی و از سوی دیگر ویران شدن زیرساخت‌های اقتصادی باعث شد، مردم بیش از هرچیز بدنبال پایان سال 2020 باشند. ۱۰ رویداد مهم جهان در سال۲۰۲۰ رو دوباره نگاه کنید، تلخی و پریشانی و نگرانی، ماحصل تمام این رویدادهایی است که قطعا در هر کشوری بروز و ظهور متفاوتی داشته است.

از ابتدای سال ۲۰۲۰ بسیاری از کشورهای جهان در واکنش به شیوع ویروس کرونا مرزهای خود را بستند و این امر ضمن تاثیر بر کاهش گردشگران باعث شده پروازهای بین المللی کاهش یابد. کاهش پروازهای بین المللی در کنار محدود شدن سفرهای داخلی به دلایل قرنطینه و محدودیت های اجتماعی ترددها را کاهش داده و به لغو بسیاری از پروازها منجر شده که این امر تاثیر بسزایی بر کل صنعت هوانوردی در جهان گذاشته است. همچنین سقوط بازار بورس در کشورهای مختلف، سقوط ارزش دلار، نفت و طلا در نیمه اول سال 2020…تاثیر شدیدی بر اقتصاد کشورهای مختلف گذاشت.

۱ نظر
  1. گل آقا

    گرانی و بدبختی مردم ایران در اثر بی کفایتی و خیانت مسؤلین دولت .این یکی در جهان سابقه ندارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.