حریرچی: منع سفر به کشورهای خارجی مانع ورود ویروس جهش یافته کرونا به کشور شد

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص مهار ویروس‌های نوظهور و جهش یافته گفت: با اعمال محدودیت‌ و منع سفر به کشورهای انگلستان، آفریقای جنوبی، برزیل و ژاپن که ویروس‌های جهش یافته در آنها مشاهده شده است از ورود این ویروس به کشور جلوگیری شد.

به گزارش تازه‌نیوز، ایرج حریرچی یکشنبه با بیان این مطلب به خبرنگاران زنجان افزود: نکته مهم این است که همانطوریکه در هر کشور دیگر یک ویروس می تواند تغییر یابد، همین مساله هم می تواند در کشورمان رخ داده و تغییر جدیدی  در آن ایجاد شود به همین دلیل می تواند همین تغییر پذیری، میزان بیماریزایی و سرایت پذیری آن را افزایش دهد.

این مسوول ادامه داد: به همین دلیل اصول سه گانه “شفا” یعنی  شستشوی دستها، فاصله گذاری اجتماعی، فیزیکی، اجتناب از ترددها و استفاده از ماسک باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

حریرچی افزود: همه ویروس های جهش یافته فقط یک راه مقابله دارند و آن هم همان استفاده از  اصول سه گانه ” شفا”  همچنین تزریق واکسن در زمان مناسب است.

وی با اشاره به وضعیت ویروس کرونا در استان زنجان نیز گفت: ۲ عنصر مهم همکاری مردم و تدابیر مسوولان استانی و دانشگاه علوم پزشکی استان به ویژه در انجام تست و کشف موارد اولیه و رعایت پروتکل های اجتماعی زنجان از جمله استان های پیشرو کشور است.

این  مسوول ادامه داد: خوشبختانه شیوع ویروس کرونا در سطح کشور نزولی شده که در بسیاری از استان های کشور از جمله استان زنجان نیز چنین وضعیتی نمود دارد.

حریرچی با تاکید بر اینکه در زمان حاضر وقت بهره برداری بیشتر از اصول طرح شهید قاسم سلیمانی در کشور است، افزود: با این اقدام می توان شعله های کوچکی از ویروس کرونا را که باقیمانده به نحو مناسبی کنترل کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.