خبر عجیب: سر نخواستن رئیس‌جمهور دعوا شد!

اقدامات عجیب در آمریکا، تمام شدنی نیست و گویا پایان ترامپ، پایان این اتفاقات محسوب نمی‌شود.

به گزارش تازه‌نیوز، محبوبیت ترامپ حالا به یک گزاره عجیب در ایالات متحده و سراسر جهان تبدیل شده است. بد نیست بدانید در سال ۱۹۷۴ تنها ۲۴ درصد اعلام کردند از نیکسون، رئیس جمهور وقت آمریکا حمایت می‌کنند. این رقم امروز برای ترامپ براساس نظرسنجی Pew Research Center به 29 درصد رسیده است که نشان می‌دهد بعد از نیکسون دومین رئیس جمهور نامحبوب ایالات متحده شده است.

گاردین هم گزارش داده برخی از ساکنان پالم بیچ فلوریدا از اینکه ترامپ قصد دارد بعد از ریاست جمهوری آنجا زندگی کند، خوشحال نیستند.

آنها از حضور مهمانان بدون ماسک با پارتی‌های شبانه در مارالاگو (اقامتگاه ترامپ) و زیر پاگذاشتن قوانین محلی توسط ترامپ و دار و دسته خوشحال نیستند.

محبوبیت آمریکا و ترامپ پیش‌تر نیز با اقدامات ماه‌های پایانی ریاست جمهوری او زیر سوال رفته بود. اقدامات نژادپرستانه و مدیریت بد او در همه گیری کرونا، و رفتارهای غیر دیپلماتیک رییس جمهور ایالات متحده از دلایل اصلی کاهش محبوبیت او و آمریکا بود.

طبق پژوهشی که موسسه نظرسنجی مذکور، تابستان امسال انجام داد میزان محبوبیت آمریکا در برخی از دموکراسی های بزرگ شامل انگلیس، فرانسه، کانادا، ژاپن، استرالیا، هلند و سوئد ظرف ۲۰ سال گذشته به پایین ترین درجه خود رسیده است. تنها در کره جنوبی این میزان محبوبیت بالای ۵۰ درصد بوده است و میانگین میزان اعتبار آمریکا در این کشور ۳۴ درصد بوده است.

اما در سال ۲۰۱۶ میزان اعتبار آمریکا در همین کشورهایی که مورد تحقیق قرار گرفته اند به ۵۷ تا ۷۲ درصد رسیده بود.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.