این 2500 پزشک مدعی قبل از تذکر رهبری، کجا بودند؟

نامه 2500 پزشک به رئیس‌جمهور درباره ممنوعیت خرید واکسن کرونا از امریکا، انگلیس و فراسه، با واکنش‌های متعددی از سوی خود پزشکان مواجه شد.

به گزارش تازه نیوز، نامه پزشکان به روحانی خبرساز شد. نامه 2500 پزشک به رئیس جمهور در خصوص ممنوعی واکسن‌های وارداتی از امریکا، انگلیس و فرانسه، همچنان خبرساز است. دکتر پرویز الیاسی، چشم پزشک در پاسخی به این نامه نکات جالبی را مطرح کرد.

در بخش‌هایی از این نامه آمده است:

بسیار خرسندم که می‌بینم همکارانم چنین هشیارانه به مسائل روز پزشکی واکنش نشان می‌دهند و خصوصا مایه مباهات است که بجز رشته تخصصی خود، به واکسن‌سازی و سیاست نیز اشراف دارند.

خوشا به حال عده‌ای که با مطالعه کامل، بینش مطمئن و بدون قصد خوشامدگویی نامه (اشاره به نامه پزشکان به روحانی درباره واکسن کرونا) را امضا کردند و بدا به حال بقیه. نکات زیر را صریح و بی‌پرده با شما در میان می‌گذارم:

۱- اگر شما قبل از سخنان رهبری از این مطالب آگاه بوده‌اید چرا پیشاپیش هشدار لازم را به مبادی پزشکی کشور ندادید؟ اگر رهبری به‌دلیل مشغله‌ها نمی‌توانستند طرح موضوع کنند با وظیفه‌ای که بر دوش شما بود، چه می‌کردید؟ آیا این عمل شما مصداق خیانت نبود؟

– اگر شما بعد از این سخنان، از این مطالب آگاه شده‌اید باید فاتحه نظام بهداشتی که ۲۵۰۰ نفر از اساتیدش دیر از خواب بیدار می‌شوند و بعضی هم مشاور رهبری هستند را خواند.

۳- اگر شما بعد از سخنان رهبری به صرافت افتادید که خود را مطرح کنید، این از مصادیق چاپلوسی است که در اسلام، مذموم و تداعی‌کننده داستان ندیم سلطان محمود است.

۴- حدسیات و پیش‌بینی‌های غیرمستند و شبهات مطرح در این نامه به همه محصولات این کشورها، پزشکی یا غیرپزشکی قابل سرایت است. با این قیاس استفاده از داروهای شیمی درمانی، استنت قلبی، لنز داخل چشمی و بسیاری لوازم دیگر مشمول این شبهات خواهند بود.

۵- پیشنهاد می‌کنم برای نشان‌دادن حسن‌نیت خود، اگر از کالای این کشورها استفاده می‌کنید مثل گوشی اپل، اتومبیل خارجی، گذرنامه خارجی و … را کنار گذاشته و با نوع ایرانی یا خارجی مورد اعتماد جایگزین کنید. برای اعضای خانواده‌تان نیز که در خارج از کشور هستند، از واکسن داخلی تهیه و ارسال کنید و بهتر است برای دورماندن از این مسائل، ترتیب بازگشت آنها به وطن را فراهم کنید.

 

۱ نظر
  1. سیدضیاء

    باسلام.
    به قول مشتی های قدیمی ،دکترجان دمت گرم ونفست چاق.ایوالله پیرشی انشاالله جوانمرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.