هشدار: خفاش‌های کرونایی همچنان مشغول کارند!

محققان لابراتوار ووهان چین پذیرفته‌اند که حین جمع آوری نمونه‌ها در غاری که خفاش‌های کرونایی در آنجا سکونت داشتند، گزیده شده‌اند.

به گزارش تازه نیوز، خفاش‌های کرونایی همچنان دردسرساز هستند. محققان لابراتوار ووهان چین پذیرفته‌اند که حین جمع آوری نمونه‌ها در غاری که خفاش‌های کرونایی در آنجا سکونت داشتند، گزیده شده‌اند. یکی از محققان این لابراتوار گفت دندان‌های نیش خفاش مانند سوزن از لای دستکش‌های لاستیکی وی عبور کرده است.

برخی از تصاویر این لابراتوار نشان می‌دهد کارمندان مرکز بدون دستکش روی ویروس‌های زنده کار می‌کردند که خلاف پروتکل‌ها و قوانین ایمنی سازمان بهداشت جهانی بوده است.

در حال حاضر نمایندگان سازمان جهانی بهداشت در ووهان، پایتخت اولیه کرونا بوده تا درباره منشا اصلی کروناویروس یا همان خفاش‌های کرونایی تحقیق کنند.

خفاش‌های کرونایی و دردسری که یکساله شد

چین بعد از یکسال اجازه ورود به این ماموران را داده است. آنها در یکسال گذشته، اجازه تحقیقات درباره این ویروس چینی را به محققان سازمان بهداشت جهانی نداده‌اند و شیوع آن از ووهان را نیز کتمان می‌کنند. پنهان کاری چینی ها البته مدت‌ها به نزاعی میان کشورهای دیگر با چین هم منجر شد.

کروناویروس هفته‌ها قبل از اعلام رسمی آن توسط چین، در آمریکا وجود داشته است. معنای این گزاره این نیست که شیوع کرونا از آمریکا بوده، بلکه پنهان کاری چین را نشان داده و گردش ویروس از چین به آمریکا، استرلیا و برزیل را نشان می‌دهد. محققان مرکز CDC آمریکا 106 سمپل گرفته شده از اهداکنندگان خون از 7330 آمریکایی در دسامبر و ژانویه را بررسی کرده و درآنها آنتی بادی پیدا کردند.

از سری اول اهداکنندگان بین 13 دسامبر و 16 دسامبر 39 مورد سمپل آنتی بادی پیدا کردند که مربوط به ساکنان کالیفرنیا، واشنگتن و اورگن بوده است. این در حالی است که چین تا 31 دسامبر گزارش شیوع ویروس را با CDC نداده بوده است و اولین کیس رسمی در آمریکا 19 ژانویه ثبت شده است.

حالا محققان با ورود به شهر محل تولد این ویروس فراگیر، دنبال تحقیقات برای کشف چگونگی شیوع این ویروس هستند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.