وزیر خارجه فرانسه خطاب به ایران: دیگر بس است!

نگرانی اروپایی‌ها از آغاز غنی‌سازی 20درصدی اورانیوم در کشور و پایان ترامپ در امریکا، باعث شده طرف‌های اروپایی مشتاق آغاز مجدد مذاکرات باشند.

به گزارش تازه نیوز، غنی‌سازی 20درصدی اروپا را نگران کرده! آنها بعد از 2سال فشار حداکثری آمریکا و سکوت خودشان، حالا به فکر برجان افتاده‌اند. فرانسه اعتقاد دارد که ایران درحال دستیابی به توانمندی جنگ افزار هسته ای است.
تایمز آو اسرائیل در گزارشی به تحلیل اتفاقات هسته‌ای در ایران پراخته است. این روزنامه نوشته است: ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه روز شنبه گفت ایران در فرایند دستیابی به جنگ افزار هسته ای قرار دارد و تنها با بازگشت کامل به توافق هسته ای، نمی توان از تحقق اهداف ایران پیشگیری کرد.

وی دولت ترامپ را به وخیم تر ساختن بحران موجود با ایران و وادار کردن این کشور به پیشبرد برنامه هسته ای خود متهم کرد. لودریان گفت ترامپ سیاست اعمال فشار حداکثری را علیه ایران به اجرا درآورد و همین سیاست به افزایش خطر و تهدید از سوی ایران منجر شده است.

وزیر خارجه فرانسه گفت زمان آن فرا رسیده که به ایران گفته شود دیگر بس است! و باید تلاش کرد تا ایران و آمریکا را به میز مذاکره بازگرداند. دولت ایران آمادگی خود را برای مراوده با دولت بایدن اعلام کرده است. مذاکرات قاطعی باید درباره برنامه موشک های بالستیک ایران و بی ثبات کردن همسایگانش در منطقه، صورت گیرد.

ایران با غنی‌سازی 20درصدی بیش از حد مجاز تعیین شده در توافق هسته ای و عیاری بالاتر از سطح مشخص شده در این توافق، مفاد برجام را نقض کرده است. حدود 10 سال قبل، تصمیم دولت ایران برای غنی سازی اورانیوم با عیار 20 درصد، کم مانده بود که به حمله اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران منجر شود. تنش در این زمینه با امضاء توافق هسته ای اندکی فروکش کرد.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.