اعتراف تلخ احمدی‌نژاد: هیچ اطلاعاتی نداشتیم ولی یارانه دادیم!

احمدی نژاد درباره مساوی تقسیم کردن یارانه ها بین همه مردم حرف می زند.

به گزارش تازه نیوز، عدالت احمدی‌نژادی یا پوپولیسم خالص. آخرین گفتگوی تصویری رئیس جمهور سابق کشور، بازهم حاشیه ساز شد. او در این گفتگو با اشاره به توزیع یارانه بین مردم، به «عدالت احمدی‌نژادی» به شکلی فاجعه‌بار اشاره می‌کند. می گوید «پایگاه داده‌ای نداشتیم که بدانیم چه کسی در چه دهکی است! و چه کسی اصلا فقیر است و چه کسی غنی است. بعد من گفتم خیلی خوب بروید داده جمع کنید و بعدش مساوی تقسیم نکنید. ضمن اینکه مبنای حرف من فرق داشت. من می گفتم منابع طبیعی جنگل و کوه و نفت برای همه است و باید بین همه تقسیم شود. و بعد مثال زده فرض کنید یک خانواده پولدار ۳ تا ماشین دارد و ماهی ۳۰۰۰ دلار بنزین مصرف می کند. ما این ۳۰۰۰ دلار را از او می گیریم و بین همه پخش می کنیم و به خودش هم مساوی پخش می کنیم.»

باید از معجزه هزاره سوم و رئیس جمهور سابق پرسید: بله جنگل و نفت و منابع طبیعی به مساوی برای همه است به شرط آنکه دستگاه مالیاتی کشور توانسته باشد به اندازه کافی از دارا گرفته باشد و به ندار داده باشد. در کشوری که وضعیت فقر مطلق و بی عدالتی سر به آسمان می کشد و فرصت های نابرابر مثل روز روشن سبب ثروتمندی بخش هایی از جامعه شده است چه طور می توانید از برابری در بهره مندی از یارانه ها حرف بزنیم؟

اساسا هدفمندی یارانه ها برای چه انجام می شود؟ برای کاهش فاصله طبقاتی و رسیدن دهک های جامعه به یک حد میانی. خنده دار نیست شما درآمد حاصله از آزادسازی یارانه ها را بین غنی ترین اغنیای جامعه تقسیم می کنی؟ این کجایش اصلا به عدالت نزدیک است؟ لابد با همین مدل فکری که نفت برای مردم است پتروشیمی را خصوصی کردید و خصوصی سازی آموزش در دوران شما رشدی شتابان تر از همیشه گرفت.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.