پیام وزیر بهداشت به مناسبت هفته دفاع مقدس

وزیر بهداشت پیامی را به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس منتشر کرد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از میزان، سعید نمکی در پیامی ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، تاکید کرد در روزهائی که گذشت، همدلی و وفاق دوباره ملت ایران، حتی زیباتر از ایام دفاع مقدس و با تلاش همه مدافعین حریم و حرم و سلامت کشور حماسه هائی نو خلق کرد که باز هم نمی‌توان با هنرمندانه‌ترین شیوه‌ها آنگونه که باید به تصویرشان کشید.

متن این پیام به شرح زیر است:

به نام خدا

هفته دفاع مقدس یادآور سالهائیست که ایران عزیز با جانفشانی فرزندان برومندش آنچنان محافظت شد که پس از ۸ سال ایستادگی و پایداری وصف ناپذیر برای باز پسگیری قطعه‌ای کوچک از این سرزمین همیشه ماندگار به واسطه‌ای و یا مذاکره‌ای نیاز نشد و این خود از ماندنی‌ترین حماسه‌ها در جنگ‌های تاریخ جهانست.

آنان که صحنه‌های نورانی آن ایام بی بدیل را بخاطر می‌آورند نیک می‌دانند که وفاق، همدلی، عشق، ایثار و شهادت مرد و زن، جوان و سالمند لحظه هائی آفرید که هنرمندانه‌ترین قلمها، تصویرها، نغمه ها، آوا‌ها و نوا‌ها و آنچه از هفت هنر جهان می‌توان به عاریت گرفت از نمایش آن عاجزند. گلهائی پرپر شدند که هر یک گلستانی را معطر می‌کردند و جان‌هایی نثار شدند که هر یک آتشفشانی از مهر و عشق به مردم و سرزمین را فریاد می‌زدند که امید است در این دقایق، همگی همنشین حضرت سیدالشهدا (ع) باشند.

امسال، بزرگداشت این ایام باشکوه دو ویژگی متفاوت دارد: اول آنکه نازنین دردانه، سردار قاسم سلیمانی از بازماندگان دفاع مقدس که با عشق پیوستن به یاران شهیدش در دفاع از عظمت و حقوق ملتش و دیگر مظلومان جهان در عرصه‌های گوناگون تن به آتش می‌زد تا گرفتاران در آتش جهل و بیداد را برهاند و ریشه‌های پوسیده افراطی گری و کج فهمی دینی را بخشکاند با لطف معبود به معشوق رسید و در کنار یاران شهیدش و در محضر سرور و سالار شهیدان آرمید و دوم آنکه امسال مقارنست با گرفتاری کشورمان به بلای نفسگیر ویروس منحوس که جهان را در برگرفته است.

ماه هاست که مدافعین سلامت با همان دلدادگی مدافعین حریم سرزمینمان در ایام دفاع مقدس، تن بر آتش بلا زده اند تا از سلامتی هموطنان گرفتارشان محافظت کنند و در این راه، عزیزان نازنینی به خیل نورانی شهدا پیوستند، گروهی بیمار و زمین گیر شدند و عده‌ای علیرغم همه کاستی‌ها و تحریم‌ها روز و شب در صحنه مانده اند تا به هموطنانشان گزندی نرسد.

در روزهائی که گذشت، همدلی و وفاق دوباره ملت ایران، حتی زیباتر از ایام دفاع مقدس و با تلاش همه مدافعین حریم و حرم و سلامت کشور حماسه هائی نو خلق کرد که باز هم نمی‌توان با هنرمندانه‌ترین شیوه‌ها آنگونه که باید به تصویرشان کشید.

با درود به روح بلند همه شهدای گرانقدر سرزمینمان از دفاع مقدس تا دفاع از حریم سلامت مردم عزیزمان، هفته دفاع مقدس را به همه رزمندگان بازمانده از آن ایام نورانی، خانواده معزز شهدا، ایثارگران، نیرو‌های مسلح و همه آنانکه دل در گرو اعتلای این سرزمین دارند تبریک عرض نموده، عزت و سربلندی ایران عزیز را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

سعید نمکی
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.