وام ازدواج 100 میلیون و بدون ضامن شد!

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ از مصوبه این کمیسیون برای حذف ضامن وام ازدواج خبر داد.

به گزارش تازه‌نیوز، وام ازدواج 100 میلیون تومانی می‌شود. حسینعلی حاجی‌‌دلیگانی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به مصوبه اعضای کمیسیون تلفیق درباره وام ازدواج، اظهار داشت: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق، این وام در سال ۱۴۰۰، ۷۰ میلیون تومان و بازپرداخت آن ۱۰ ساله است.

وی در تشریح جزئیات مصوبه اعضای کمیسیون تلفیق افزود: طبق مصوبه اعضای کمیسیون زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آنها از یک فروردین ۹۷ به بعد باشد مشمول دریافت وام ۷۰ میلیونی می‌شوند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: همچنین براساس این مصوبه زوج‌هایی که در آقایان سن‌شان کمتر از ۲۵ سال و در خانم‌ها سن‌شان کمتر از ۲۳ سال باشد می‌توانند از وام ۱۰۰ میلیون تومانی با بازپرداخت ۱۰ ساله استفاده کنند.

حاجی دلیگانی اضافه کرد: علاوه بر این اعضای کمیسیون تلفیق مصوب کردند وام ازدواج در سال آینده نیاز به ضامن ندارد و اعتبارسنجی در این باره آن انجام خواهد شد.

مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه پس از تصویب در جلسه علنی و تایید شورای نگهبان تبدیل به قانون شده و برای اجرا ابلاغ می‌شود.

تغییرات در بودجه پیشنهادی دولت، بعد از تصویب در صحن علنی باید در مسیر اجرا قرار بگیرد. نمایندگان مجلس امیدوارند که تغییرات ایجاد شده در جهت افزایش مشوق‌های مورد نیاز برای ترغیب جوانان به ازدواج باشد. همچنین افزایش تسهیلات نیز بر اساس افزایش تورم و قدرت خرید مردم طراحی و پیشنهاد شده است. اگرچه کارشناسان همچنان معتقدند مشکل اصلی ازدواج در کشور ما، اشتغال و مسکن است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.