قالیباف: کمیسیون امنیت ملی اقدام متقابل در برابر اقدامات آمریکا را به صحن ارائه کند

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم اقدام هوشمندانه و فعالانه در مقابل اقدامات خصمانه آمریکا گفت: کمیسیون امنیت ملی پس از شکست آمریکا در حوزه حقوقی و سیاسی حرکت‌های یک جانبه آمریکا را رصد کند و اقدامات متقابل لازم را برای صیانت از منافع مردم با جدیت پیگیری و به صحن ارائه دهد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایرنا، «محمدباقر قالیباف» در نطق پیش از دستورجلسه علنی امروز یکشنبه با تبریک آغاز هفته دفاع مقدس به ملت شهید پرور و سرافراز ایران اسلامی گفت: منطق دفاع مقدس به معنای باور به توان مردم و اعتقاد راسخ به تخلف ناپذیری سنت‌های الهی است؛ هر گاه مردم را باور کنیم پیروز خواهیم شد و هرگاه آنها را فراموش کنیم و در راس امور ندانیم در چشم برهم زدنی شکست بر ما چیره خواهد شد.

وی افزود: دفاع مقدس برای ما مدرسه مردم باوری است به عینه دیدهایم که چگونه در ابتدای جنگ هنگامی که باور به حضور آنها توسط مسئولان وجود نداشت چگونه دشمنان پیشروی کردند و چگونه تنها چند ماه پس از حضور گسترده مردم و باور واقعی به توان ملت عملیات‌هایی مانند شکست حصر آبادان، طریق القدس و فتح‌المبین در ابتدای سال ۶۱ به وقوع پیوست. آن منطق همچنان زنده و پیش روی ماست .اگر مردم را فراموش کنیم شکست می‌خوریم و اگر به توان آنها باور داشته باشیم و کار را به آنها واگذار کنیم،‌ پیروزی حاصل خواهد شد.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شعار هفته دفاع مقدس امسال شعاری پرمغز و درس آموز است ما قوی هستیم و این همان منطقی است که باعث شکست‌های امروز دشمنان مردم ایران شده است.

قالیباف با اشاره به اقدامات اخیر آمریکا اظهارداشت:‌ دشمن به دلیل اقتدار و ایستادگی مردم ایران، به آنچه می‌خواست نرسید ولی نباید این شکست‌های حقوقی و سیاسی آمریکا دلخوش باشیم و فراموش نکنیم که دشمن ظالم ما در صورت ادامه یافتن برخی غفلت‌ها گام به گام در تشدید تحریم‌ها جلوتر می‌آید تا به نظام تحریم‌ها شکل جدیدی بدهد.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: تجربه این مدت نشان داده است هرگاه در برابر اقدامات خصمانه آمریکا منفعل عمل کردیم فشار تحریمی بیشتری به معیشت مردم وارد شده لذا ضروری است با اقدامات فعالانه هوشمندانه و موثر اجازه نداد بیش از این به مردم فشار بیشتری وارد شود.

وی ادامه داد: در همین راستا ضروری است کمیسیون امنیت ملی پس از شکست مفتضحانه آمریکا در حوزه حقوقی و سیاسی حرکت‌های یک جانبه آمریکا که موجب اعتراض دیگر از کشورهای جامعه بین المللی نیز هست را رصد کند و اقدامات متقابل لازم را برای صیانت از منافع مردم با جدیت پیگیری و به صحن ارائه دهد.

قالیباف خاطرنشان کرد: وظیفه ما است که مردم را قوی کنیم مسئله مردم ما ناکارآمدی در اداره کشور، شرایط سخت معیشتی و حمایت نشدن از لحاظ اقتصادی است ما نباید کشور و معیشت مردم را معطل غرب کنیم بلکه باید مردم را در اولویت قرار دهیم و باید از تجربه‌های روشن ملت ایران بهره گیریم و بدانیم که دشمنی آمریکا با این ملت ریشه‌دار است.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه ترامپ رئیس جمهور شود یا «بایدن»، هیچ فرقی در سیاست اصلی ضربه زدن به ملت ایران حاصل نخواهد شد، پس لازم است بر روی قوی شدن ملت ایران تمرکز کنیم و پیروزی واقعی را زمانی اعلام کنیم که اقتصاد و مردم ما قوی شده باشند و احساس کنند در زندگی آنان تغییرات ملموس ایجاد شده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.