پنهان‌کاری درباره پرونده معاون قالیباف برای چیست؟

این استاندارد دوگانه هم شامل قوه قضاییه می‌شود که مسئول رسیدگی است و هم شامل نیروهای انقلابی و عدالتخواه است که سکوت کردند!

به گزارش تازه نیوز، استاندارد دو گانه در خصوص پرونده‌های فساد، با واکنش فعالان شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است. تفاوت در برخورد با پرونده اکبر طبری و عیسی شریفی. کانال مکتوبات، وابسته به جریان عدالتخواهی نوشته است: فرد شماره ۲ (عیسی شریفی) را به اندازه فرد شماره ۱ (اکبر طبری) نمی‌شناسید. شاید هم اصلا نمی‌شناسید با اینکه او قائم مقام بود و ۴۰ جلسه دادگاه برای اتهام فساد مالی او که بیش از هزارمیلیارد برآورد شده است(یعنی چندبرابر فرد شماره ۱) تشکیل شده است.

عیسی شریفی را به اندازه اکبر طبری نمی‌شناسید چون دادگاه او علنی نبود! چون رسانه‌ها و حتی صدا و سیما جلسه به جلسه پرونده اکبر طبری را پوشش دادند و برخی‌ها به اسم عدالتخواهی مقام مافوق او را که رئیس یک قوه بود را به باد انتقاد و اتهام و فساد گرفتند و کمترین حرفها این بود که این فسادها و ارتشا و رشوه او را بی‌مدیریتی وبی‌کفایتی #صادق_لاریجانی دانستند.

اما در پرونده عیسی شریفی فقط یکی دوبار بصورت گذارا اشاره کردند که او قائم مقام شهرداری بود! نگفتند که او همه کاره قالیباف بود. چون سابقه نظامی داشت در دادگاه نظامی محاکمه شد و غیر علنی! و اخیرا سخنگوی قوه گفت که پرونده صدور رای شد که بعدا
فهمیدیم ۳۰ سال زندان و برای تایید به دیوان عالی کشور فرستاده شد. و کسی به سوال #حمید_رسایی جواب نداد که اگر اتهام او مربوط به شهرداری بود چرا ۱. او در دادگاه نظامی محاکمه شد و غیر علنی و ۲. چرا مقام مسئول او که شهردار بود کاملا بی اطلاع و تبرئه شد؟

و این سوال هم جواب داده نشد که چرا از کشور خارج شد؟ چرا دوباره به کشور برگشت؟ هدف این یادداشت، بیان استاندارد دوگانه در برخورد با دو متهم از یک جنس اتهام است. این استاندارد دوگانه هم شامل قوه قضاییه می‌شود که مسئول رسیدگی است و هم شامل
نیروهای انقلابی و عدالتخواه است که سکوت کردند!

چرا سکوت کردند؟ چون قالیباف را خودی می‌دانند و صادق لاریجانی را نخودی؟ یا اینکه دوباره مصلحت نظام بر سکوت است و برهه حساس کنونی و نیروی انقلاب و حفظ حداکثری و….

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.