روحانی: تا ۶ ماه آینده باید پروتکل‌ها را ادامه دهیم

رئیس جمهور گفت: ۷۰ نفر فوتی در کشور آمار کمی نیست و زیاد است، وقتی آمار یک یا دو نفر باشد می‌شود گفت به نقطه مطلوب رسیده است.

به گزارش تازه‌نیوز، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با یادآوری اینکه امروز نزدیک به یک سال از آغاز پاندمی کرونا می‌گذرد، اظهار کرد: از همه آنانی که دست‌اندرکار این اقدام بزرگ برای مقابله با کرونا بودند تشکر می‌کنم. البته این روند کاهشی معنایش این نیست که شرایط مطلوب است. الان هم مرگ ۷۰ تا ۸۰ نفر باز هم زیاد است. یک وقتی ممکن است این رقم به چهار یا پنج نفر برسد و ما بگوییم این روند مطلوب شده اما الان چنین نیست.

وی افزود: ما نباید به خاطر کاهشی شدن روند ابتلا پروتکل‌های بهداشتی را کمتر رعایت کنیم و رفت‌وآمد خانوادگی و دروهمی‌ها را افزایش دهیم.

روحانی تاکید کرد: اگر رعایت نکنیم این ویروس جهش‌یافته ممکن است ما را هم مبتلا کند و نگرانی جدید ما این است که در برخی استان‌ها افرادی در سن پایین هم مبتلا به کرونا شده‌اند. در حالی که قبلاً بیماری بیشتر به افراد مسن مرتبط بود.

رییس جمهور گفت: ما باید حداقل تا شش ماه آینده هم همین رعایت پروتکل‌های بهداشتی را ادامه دهیم تا واکسن برسد و روند واکسناسیون انجام شود. اگر ما رعایت نکنیم و وارد موج چهارم شویم یعنی باید بسیاری از کسب‌وکارها تعطیل شوند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.