استقلال شبیه صدرنشین‌ها بازی نمی‌کند

اینکه مدام بگوییم استقلال صدرنشین است ولی انتقاد می‌شنود، مشکلی را حل نمی‌کند. بله، استقلال صدرنشین بود اما مثل یک صدرنشین بازی نکرد.

به گزارش تازه‌نیوز، فرهاد اشراقی در خبر ورزشی نوشت: اعتراض‌های عجیب محمد دانشگر که حتی می‌توانست در همان بین دو نیمه اخراج شود، نشان می‌داد بازیکنان استقلال – مثل بسیاری از تیم‌های دیگر- حرفه‌ای نیستند و فقط پول حرفه‌ای می‌گیرند. مدل اعتراض دانشگر باعث شد کل کادر فنی استقلال برای اینکه او اخراج نشود، به سمت داور و محل حادثه بروند و تمرکزشان به‌هم بخورد. خروجی کار هم شد عصبی شدن تیم استقلال و دریافت گل زودهنگام در ابتدای نیمه دوم.

استقلال معمولاً وقتی یک بازی بزرگ را می‌برد، در بازی بعد مقابل یک حریف به مراتب ساده‌تر، وا می‌دهد و بد بازی می‌کند. دیروز هم دقیقاً از همان روزهایی بود که استقلال یک بازی به ظاهر ساده را برای خودش سخت کرد. محمود فکری البته در تمرینات بارها و بارها به شاگردانش گوشزد کرده بود که سایپا را دست‌کم نگیرند اما…

اخطاری که محمد نادری گرفت هم روی یک حرکت عجیب و بی‌دلیل و بچگانه بود. یعنی بازیکنی که در اروپا بازی کرده هم تفکر حرفه‌ای ندارد و خطایی می‌کند که هیچ سودی جز دریافت کارت زرد و گرفتن زمان بازی (به ضرر استقلال) ندارد. در کنار تمام این اشتباهات، استقلال مقابل سایپا استراتژی خاصی هم نداشت. یعنی پلن B را از تیم محمود فکری ندیدیم و حتی فشاری که روی دروازه سایپا آوردند، بیشتر احساسی بود تا فوتبالی و منطقی. در واقع استقلال با آن مدل بازی حتی اگر گل هم می‌زد و می‌برد یا مساوی می‌کرد، شانسی بود. چون به جای منطق، احساس پشت سر بازی آنها بود.

در روزی که وریا غفوری و محمد نادری بسیار ضعیف بودند و دانشگر هم آن حرکت را کرد، اگر استقلال می‌برد، عجیب بود. روی صحنه تنها گل بازی وریا لایی خورد، ریگی دریبل خورد و محمد دانشگر هم پشتش را به توپ کرد! این همه اشتباه در روزی بود که استقلال خوب هم بازی نکرد و حرف‌های فکری بعد از بازی هم بیشتر جنبه توجیه داشت تا پرداختن به واقعیت‌ها. اینکه مدام بگوییم استقلال صدرنشین است ولی انتقاد می‌شنود، مشکلی را حل نمی‌کند. بله، استقلال صدرنشین بود اما مثل یک صدرنشین بازی نکرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.