آمار همه گیری کرونا/ بیش از ۹۹ میلیون و ۷۰۰ هزار مبتلا در جهان

آمار جهانیِ مبتلایان به کروناویروس تاکنون به ۹۹ میلیون و ۷۷۴ هزار و ۴۷۶ نفر رسیده و مرگ دو میلیون و ۱۳۹ هزار و ۴۳ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

به گزارش تازه‌نیوز، بنابر تازه‌ترین آمارها تاکنون ۷۱ میلیون و ۷۶۲ هزار و ۸۹۱ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۹ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

آمریکا تاکنون با بیش از ۲۵.۷ میلیون مبتلا و بیش از ۴۲۹ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند نیز با آمار بیش از ۱۰.۶ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۸.۸ میلیون نفر فراتر رفته است.

همچنین در حال حاضر چهار کشور ایالات متحده، برزیل، هند و مکزیک رکورددارِ شمار قربانیان این بیماری در دنیا هستند.

تعداد جان‌باختگان کووید ۱۹ در انگلیس نیز از ۹۷ هزار نفر عبور کرده و این کشور تاکنون بیشترین قربانیان کرونا را در بین کشورهای اروپایی داشته است. به علاوه هم‌اکنون تعداد قربانیان کرونا در ایتالیا نیز از ۸۵ هزار نفر عبور کرده و در میان کشورهای اروپایی در رتبه دوم این جدول قرار دارد.

همچنین فرانسه بیش از ۷۳ هزار، روسیه بیش از ۶۹ هزار و ایران نیز بیش از ۵۷ هزار فوتی بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را گزارش داده‌اند.

پس از این کشورها، اسپانیا با بیش از ۵۵ هزار، آلمان با بیش از ۵۲ هزار، کلمبیا با بیش از ۵۱ هزار، آرژانتین با بیش از ۴۶ هزار و آفریقای جنوبی با بیش از ۴۰ هزار جان‌باخته دیگر کشورهایی هستند که تاکنون آمار بالای مرگ‌ و میر ناشی از کووید ۱۹ را ثبت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی “ورلداُمتر”، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (دوشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا: ۲۵ میلیون و ۷۰۲ هزار و ۱۲۵ مبتلا، ۴۲۹ هزار و ۴۹۰ قربانی

۲. هند: ۱۰ میلیون و ۶۶۸ هزار و ۶۷۴ مبتلا، ۱۵۳ هزار و ۵۰۸ قربانی

۳. برزیل: هشت میلیون و ۸۴۴ هزار و ۶۰۰ مبتلا، ۲۱۷ هزار و ۸۱ قربانی

۴. روسیه: سه میلیون و ۷۱۹ هزار و ۴۰۰ مبتلا، ۶۹ هزار و ۴۶۲ قربانی

۵. انگلیس: سه میلیون و ۶۴۷ هزار و ۴۶۳ مبتلا، ۹۷ هزار و ۹۳۹ قربانی

۶. فرانسه: سه میلیون و ۵۳ هزار و ۶۱۷ مبتلا، ۷۳ هزار و ۴۹ قربانی

۷.اسپانیا: دو میلیون و ۶۰۳ هزار و ۴۷۲ مبتلا، ۵۵ هزار و ۴۴۱ قربانی

۸. ایتالیا: دو میلیون و ۴۶۶ هزار و ۸۱۳ مبتلا، ۸۵ هزار و ۴۶۱ قربانی

۹. ترکیه: دو میلیون و ۴۲۹ هزار و ۶۰۵ مبتلا، ۲۵ هزار و ۷۳ قربانی

۱۰. آلمان: دو میلیون و ۱۴۷ هزار و ۷۴۰ مبتلا، ۵۲ هزار و ۷۷۷ قربانی

براساس آمار فوق در حال حاضر ۱۸ کشور اول این جدول، همگی از رقم یک میلیون ابتلا عبور کرده‌اند و پس از ایالات متحده، هند و برزیل – که سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند – کشورهای روسیه، انگلیس، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، ترکیه، آلمان، کلمبیا، آرژانتین، مکزیک، لهستان، آفریقای جنوبی، ایران، اوکراین و پرو نیز بیش از یک میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.