دانش‌آموزان ۴ هزار مدرسه در کانکس درس می‌خوانند

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور گفت: ۴ هزار مدرسه کانکسی در کشور وجود دارد که تلاش می‌کنیم با احداث مدارس مقاوم و درخور شان دانش‌آموزان بساط این مدارس را برچینیم.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایسنا، مهرالله رخشانی‌مهر اظهار کرد: با تلاش همکاران در استان‌های مختلف کشور بساط مدارس خشتی و گلی برچیده شده و در رویکرد جدید سعی می‌کنیم تا نسبت به جایگزینی مدارس ایمن به جای مدارس کانکسی اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها را انجام دهیم.
وی به سفر یکروزه خود به شمال استان اردبیل و بازدید از فضاهای آموزشی سه شهرستان مغان اشاره و خاطرنشان کرد: در کنار کلنگ‌زنی برای احداث مدارس جدید از محل تخریب و بازسازی سعی می‌کنیم تا تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان اردبیل را در اولویت قرار داده و در ایام دهه فجر شاهد افتتاح تعدادی از طرح‌های آموزشی باشیم.
معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: جای خوشحالی است که در شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز تمام بخاری‌های نفتی و حتی گازی جمع‌آوری شده و حتی مدارس این شهرستان‌ها به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شده‌اند.

رخشانی‌مهر به تخصیص ۲ میلیارد تومان اعتبار ملی برای خرید تجهیزات مورد نیاز هنرستان‌ها اشاره و تصریح کرد: با تخصیص این مبلغ و خرید تجهیزات و وسایل مورد نیاز هنرستان‌ها و مدارس شاهد توزیع این اقلام در هفته‌های آینده در این مناطق خواهیم بود.
وی افزود: برای جمع‌بندی مصوبات سفر یکروزه به شمال استان اردبیل نشستی را با حضور نماینده پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز و مدیران مرتبط در سازمان نوسازی برگزار کرده و کمک‌های لازم را برای احداث پروژه‌های جدید آموزشی در این مناطق انجام خواهیم داد.

پیش‌بینی اعتبار مورد نیاز برای تقویت زیرساخت‌های آموزش مجازی در بودجه ۱۴۰۰
رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس به اجرای طرح هدایت برای تامین تبلت دانش‌آموزی در مناطق محروم اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر با همراهی بنیاد برکت، بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی، ستاد اجرایی فرمان امام و کمیته امداد اقدامات پشتیبانی در این زمینه انجام شده و یا در مرحله اجراست.
رخشانی‌مهر بیان کرد: در اعتبارات سال ۹۹ برای تامین تبلت و یا گوشی دانش‌آموزی منابعی در سازمان نوسازی و تجهیز مدارس پیش‌بینی نشده اما در لایحه بودجه ۱۴۰۰ بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تقویت زیرساخت‌های آموزش مجازی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: با تخصیص این منابع از اردیبهشت ماه سال آینده سازمان نوسازی مدارس نیز نسبت به تامین تبلت دانش‌آموزی و توزیع آن در مناطق محروم اقدام خواهد کرد.
معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: از سال‌های گذشته استخر و سالن‌های ورزشی با تامین منابع استانی در سطح کشور شروع شده که همچنان برخی از این پروژه‌ها نیمه تمام به حال خود رها شده است.
رخشانی‌مهر افزود: باید این پروژه‌ها از محل منابع استانی تکمیل و به بهره‌برداری برسد و سازمان نوسازی مدارس ردیف اعتباری در این حوزه ندارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.