ورود سامانه بارشی جدید به کشور از پایان هفته

کارشناس هواشناسی گفت: از پنجشنبه سامانه بارشی از غرب و شمال وارد کشور می‌شود که زمینه‌ساز بارش برف‌و‌باران خواهد شد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران، صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی، با بیان اینکه تا روز چهارشنبه آسمانی صاف در اغلب مناطق کشور خواهیم داشت گفت: در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت شاهد افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و در نتیجه آلودگی هوا خواهیم بود.

او ادامه داد: همچنین تا روز پنجشنبه روند تدریجی افزایش دما  در کشور را شاهد خواهیم بود که بیشترین افزایش دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل خواهد بود.

ضیائیان گفت: تا پایان هفته دمای هوا در استان‌های اردبیل ، گیلان، مازندران ،گلستان بین ۶ تا ۱۲ درجه افزایش خواهد یافت بنابراین در دامنه های رشته کوه البرز شاهد ذوب برف  و پدیده بهمن خواهیم بود.

این کارشناس هواشناسی توضیح داد: از روز پنجشنبه سامانه بارشی جدیدی وارد کشور خواهد شد که زمینه‌ساز بارش برف و باران و وزش باد در برخی نقاط شمال غرب و غرب می‌شود.

او تاکید کرد: این سامانه بارشی علاوه بر شمال غرب و غرب در جنوب غرب سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی سبب بارش باران خواهد شد.

ضیائیان تصریح کرد: فردا نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و روز پنجشنبه هم  دریای خزر مواج خواهد بود.

او درباره وضعیت آب و هوای استان تهران هم گفت: فردا آسمان تهران صاف تا کمی ابری خواهد بود و بیشترین دمای هوا به ۱۱ درجه و کمترین آن به یک درجه می رسد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.