اگر مشکل قلبی دارید آیفون ۱۲ نخرید!

اپل هشدار داده است که که آهن ربا‌های آیفون ۱۲ ممکن است در ضربان ساز‌های قلب تداخل ایجاد کنند و این یک خبر مهم و جدی برای افرادی است که مشکل قلبی حاد دارند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از انتخاب، اپل یک سند پشتیبانی از آیفون ۱۲ را به روز کرده و گفته است که ممکن است باعث تداخل الکترومغناطیسی در دستگاه‌های پزشکی مانند ضربان ساز‌ها و دفیبریلاتور‌ها شود.

این شرکت افزود که در صورت شارژ بی سیم دستگاه‌ها، آیفون و سایر لوازم جانبی مگ سیف باید حداقل شش اینچ (حدود ۱۵ سانتی متر) از دستگاه‌های پزشکی یا دو برابر فاصله داشته باشند.

اپل تأکید کرده است که تمام لوازم جانبی مگ سیف دارای امواج رادیو هستند و آهنربا‌ها و میدان‌های الکترومغناطیسی آن‌ها ممکن است در دستگاه‌های پزشکی تداخل ایجاد کنند. در حالی که مدل‌های آیفون ۱۲ بیش از سایر تلفن‌های هوشمند اپل دارای آهن ربا هستند، اما خطر بیشتری وجود ندارد. مردم به هر حال باید تلفن‌های خود را از تجهیزات پزشکی دور نگه دارند.

طبق مقاله‌ای از اوایل ماه جاری میلادی، سه پزشک در ایالت میشیگان تعامل بین آیفون ۱۲ و دفیبریلاتور قلبی عروقی قابل کاشت بیمار را آزمایش کردند و عملکرد دستگاه پزشکی در طول آزمایش به حالت تعلیق درآمد. پزشکان همچنین اظهار داشتند که تولیدکنندگان دستگاه‌های پزشکی باید بیماران را به درستی در مورد این خطرات آگاه کنند، چرا که هیچ تضمینی وجود ندارد همه کاربران آیفون اطلاعات مرتیط با گوشی خود را به طور کامل مطالعه کنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.