تخت‌روانچی: برای گفت‌وگو با واشنگتن عجله نداریم

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد تاکید کرد: توپ اکنون در زمین آمریکاست و این دولت جدید واشنگتن است که باید تصمیم بگیرد آیا قصد دارد سیاست ورشکسته دولت قبلی خود را ادامه دهد یا اینکه صفحه جدید باز کند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایرنا، مجید تخت‌روانچی در گفت و گوی اختصاصی با شبکه  ان بی سی آمریکا گفت: توپ در زمین آمریکا است . این آمریکا بود که در سال ۲۰۱۸ در دوره دولت ترامپ میز مذاکره را ترک کرد. حالا هم این واشنگتن است که باید تصمیم بگیرد که آیا قصد دارد سیاست ورشکسته دولت قبلی خود را ادامه دهد یا اینکه می خواهد صفحه جدیدی باز کند.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل تاکید کرد: به محض اینکه آنها به تعهدات خود عمل کنند، ایران بارها اعلام کرده است به تعهدات کامل خود باز خواهد گشت.

وی افزود که ایران طرحی برای انجام مذاکره با دولت جدید آمریکا ندارد و در انتظار نخستین گام از سوی آمریکا برای برداشتن تحریم ها و بازگشت به توافق هسته ای ۲۰۱۵ است.

تهران تاکنون گفت‌وگویی با دولت بایدن نداشته است

نماینده ایران در سازمان ملل تصریح کرد از زمان روی کار آمدن بایدن تاکنون، هیچ گونه مکالمه ای بین ایران و آمریکا صورت نگرفته است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ایران طرحی برای گشایش مذاکرات مستقیم  یا غیر مستقیم از طریق یک میانجی احتمالا دولت سوئیس  دارد؟، گفت: ما هیچ برنامه ای در این زمینه نداریم.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: این به آمریکا مربوط  می‌شود که چه تصمیمی بگیرد، ما عجله ای در این زمینه نداریم.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل  در عین حال گفت: تنها حرف کافی نیست، باید شاهد اقدام از طرف آمریکایی باشیم.

جنایت ترور سردار سلیمانی بدون پاسخ نخواهد ماند 

تخت‌روانچی در پاسخ به سوالی درباره ترور سردار قاسم سلیمانی نیز تاکید کرد که  جنایت ترور سردار سلیمانی بدون پاسخ نخواهد ماند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل اظهار داشت: ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا «بازی بسیار خطرناکی را با ترور سردار قاسم سلیمانی آغار کرد. ما این را گفته ایم که این موضوع نمی تواند بدون مجازات  ماند، این موضع ما است».

آماده تبادل جامع زندانیان هستیم

تخت روانچی در بخش دیگری  از این مصاحبه گفت: ما آماده تبادل جامع تمامی زندانیان یا بازداشت شدگان بین طرفین هستیم و این یک پیشنهاد ساده و روشن است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.