اتفاق نگران کننده برای فوتبال ایران

فوتبال ایران که در سالهای اخیر موفقیت چندانی در سازندگی نداشته است، با یک اتفاق نگران کننده دیگر مواجه شده و خبری از جوانان در بین مدعیان آقای گلی این فصل نیست!

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از مهر، محمد عباس زاده مهاجم ۳۰ ساله و قائم شهری تیم تراکتور که سابقه آقای گلی در لیگ دسته اول را دارد، با زدن گل برتری تیمش مقابل گل گهر، رسماً به جمع مدعیان آقای گلی این فصل از رقابتهای لیگ برتر اضافه شد. پیش از عباس زاده مهاجمانی مثل منشا و شهباززاده با ۹ و ۱۰ گل در صدر جدول برترین گلزنان قرار دارند و حالا عباس زاده در کنار امین قاسمی نژاد با ۷ گل به صورت مشترک، دومین گلزنان برتر این مسابقات هستند و البته طالب ریکانی با ۶ گل در تعقیب آنهاست.

شاید بتوان دایره رقابت برای آقای گلی این فصل از لیگ برتر را در همین تعداد بازیکن خلاصه کرد مگر آنکه مهاجمان دیگر دست به کارهای خارق‌العاده بزنند. در غیر این صورت گادوین منشا، سجاد شهباززاده، محمد عباس زاده، امین قاسمی نژاد، حامد پاکدل و طالب ریکانی نفراتی هستند تکلیف آقای گل را در پایان این فصل مشخص می‌کنند.

گادوین منشا
منشا تنها خارجی این جمع است که با ملیت نیجریه‌ای برای تیم گل گهر توپ می‌زند و یکی از مهره‌های تاثیرگذار و تعیین کننده این تیم است. این مهاجم ۳۱ سال سن دارد و با اینکه دقایق نسبتاً زیادی از گل نزدن او می‌گذرد، اما همچنان باید وی را یک مهاجم تمام عیار دانست. منشا یکی از جدی ترین مدعیان آقای گلی است و اولین بازیکن است که در این فصل توانست هت تریک کند. او تنها یکی از این ۹ گل را از روی نقطه پنالتی زده است.

سجاد شهباززاده
سجاد شهباززاده مهاجم اصالتاً اردبیلی تیم سپاهان نیز بعد از دو سه سال افول، بار دیگر به اوج بازگشته و این در حالی است که او نیز از مرز ۳۰ سال عبور کرده و به ۳۱ سال رسیده است. شهباززاده در این فصل حرف اول را در خط حمله سپاهان می‌زند و توانسته با عملکرد خوبی که از خود نشان داده، مهاجم بزرگی مثل استنلی کی روش را در سایه خود نگه دارد.

امین قاسمی نژاد
امین قاسمی نژاد مهاجم بابلی تیم شهرخودرو با ۳۴ سال سن مسن‌ترین فرد در گروهی است که مدعی کسب عنوان آقای گلی هستند. قاسمی نژاد خیلی دیر به فوتبال حرفه‌ای ایران معرفی شد و طی ۴ سالی که در تیم‌های پدیده و شهرخودرو توپ می‌زند، سال به سال عملکردی بهتر دارد. وی در این فصل ۷ بار در ۱۲ بازی موفق به گلزنی شده تا در سن ۳۴ سالگی نام خود را به عنوان یکی از مدعیان آقای گلی مطرح نماید.

محمد عباس زاده
محمد عباس زاده مهاجم ۳۰ ساله و قائم شهری تیم تراکتور که بعد از شروع فصل به این تیم پیوست، با گلزنی‌های خود لیگ برتر را غافلگیر کرد. عباس زاده سابقه آقای گلی در لیگ یک با تیم نساجی را دارد و در لیگ برتر هم تجربه حضور در تیم‌هایی چون نساجی، راه آهن، پرسپولیس و سایپا را دارد، فصل را با نساجی آغاز کرد اما بعد از شروع فصل به تراکتور پیوست و خیلی زود گلزنی‌های خود را برای این تیم آغاز کرد. عباس زاده نیز مثل قاسمی نژاد با ۷ گل در جدول برترین گلزنان این فصل قرار دارد و برای خودش شانس خوبی جهت رسیدن به کفش طلا قائل است.

طالب ریکانی
طالب ریکانی را شاید بتوان خاص‌ترین نفر در این گروه دانست. او از این جهت خاص است که بر خلاف رقبای خود مهاجم نیست و البته تنها کاپیتان حاضر در این جمع است.

کاپیتان صنعت نفت اصالتاً اهل بندر ماهشهر است و با اینکه مهاجم نیست، اما با زدن ۶ گل در این فصل یکی از مدعیان آقای گلی است. او نیز از مرز ۳۰ سال عبور کرده و یک بازیکن کاملاً پخته و باتجربه است که بسیاری از موفقیت‌های این فصل صنعت نفت با تکیه بر توانایی‌های او به دست آمده است.

با اشاره به سوپر گلی که کاپیتان صنعت نفت در قائم شهر مقابل نساجی به ثمر رساند، می‌توان گفت ریکانی خالق یکی از زیباترین گلهای این فصل از رقابتهای لیگ برتر است.

مدعیان بالقوه
البته این لیست می‌تواند گزینه‌های بالقوه‌ای هم داشته باشد که ممکن است بتوانند با دست زدن به کارهای بزرگ و خارق‌العاده، خودشان را به صف مدعیان اضافه کنند و حتی ممکن است گوی سبقت را هم از آنها بگیرند. شاید شاخص‌ترین نفرات خارج از لیست که بتوان از آنها یاد کرد، مهاجمانی مثل شیمبا از فولاد، مطهری، قایدی و دیاباته از استقلال، عبدی از پرسپولیس و حامد پاکدل از آلومینیوم اراک باشند.

اما آنچه در لیست موجود به چشم می‌آید، حضور مهاجمان بالای ۳۰ سال در صف اول رقابت برای آقای گلی این فصل از رقابتهای لیگ برتر است. فصلی که هنوز به نیمه راه هم نرسیده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.