دلایل ریزش شاخص بورس/ لیدرهای بازار سرمایه چه نمادهایی هستند؟

کارشناس بازار سرمایه گفت: با وجود منفی بودن بازار سرمایه در چندهفته اخیر برخی نمادها توانستند روند بازار را در دست بگیرند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران، مهدی دلبری کارشناس بازار سرمایه، در خصوص علت ریزش امروز بازار سرمایه اظهار کرد: در واقع رفتار‌ بازیگران بازار سرمایه سبب اینگونه ریزش‌ها می‌شود، اما نکته‌ مهم در این خصوص اخبار‌ سیاسی است که در این چند وقت تا حدودی توانسته بر بازار تاثیر بگذارد که به همین منظور می‌توان به وعده تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران و افزایش نرخ دلار در کشور اشاره کرد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: ما همچنان منتظر هستیم که گزارش مجمع‌های برگزار شده در شهریور ماه به دستمان برسد به علت آنکه نتیجه این مجامع می‌تواند وضعیت بعضی از نماد‌ها را بهبود بخشد، اما با وجود این گزارش‌ها بعضی از نماد‌ها هستند که شاخصشان همچنان نیاز‌مند اصلاحات است.

او بیان کرد: در این چند هفته با وجود اُفت بازار بعضی از گروه‌های فلزات، معدنی و پالایشگاهی‌ تا حدودی توانستند عنوان لیدر بازار را به خود اختصاص دهند.

دلبری بیان کرد: نماد‌های پالایشی در زمانی که بازار منفی بود ممنوع المعامله شده بودند که این امر سبب می‌شود با باز شدن این نماد‌ها ناگهان فشار وارده به منظور فروش زیاد شود و هنوز هم متاسفانه بعضی از رفتار‌های حقوقی‌ها کاملا در بازار هیجانی است.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: ممکن است رشد قیمت دلار تا حدودی بر بازار تاثیرگذار شود اما می‌توان گفت که سختگیری که دولت هم اکنون بر بخش مالیاتی کشور وارد کرده  هم سبب شده تا حدودی معاملات  شفاف نباشند.

او تصریح کرد: تازمانی که هیجانات از بازار خارج نشود قطع به یقین بازار منفی خواهد بود پس سهامداران نباید انتظار رشد شاخص را از بازار داشته باشند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.