روسیه: اقدام آمریکا در بازگرداندن تحریم ها در مورد ایران را بی‌شرمانه خواند

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین، اقدام آمریکا برای بازگرداندن تحریم ها در مورد ایران را گامی بی‌شرمانه خواند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایرنا، «میخاییل اولیانوف» عصر امروز (یکشنبه) در توییتی یادآوری کرد: آمریکا ادعا می کند که تحریم های سابق سازمان ملل علیه ایران دوباره برقرار شده است و تهدید به مجازات مخالفان این تحریم ها می کند.

مقام روس افزود: آمریکا بطور بی‌شرمانه این اقدامات را گامی برای تحکیم صلح و امنیت بین المللی می خواند.

وی ادامه داد: همه این اقدامات درصورتی که برای مناسبات بین المللی پیامدهای منفی نداشت، خنده دار بود.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا به تازگی به رئیس شورای امنیت اعلام کرد با توجه به این‌که ایران برجام را بطور کامل اجرا نمی کند، آمریکا یک ماه بعد (روز ۲۰ ماه سپتامبر) تحریم ها علیه این کشور را بازمی گرداند.

اما در نشست اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع خاورمیانه و مساله فلسطین برگزار شد، روسیه و چین از رئیس شورای امنیت خواستند درباره نشست‌های دوجانبه‌ای که با اعضای شورای امنیت داشته است،درباره نامه آمریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه یا اسنپ بک اطلاع رسانی کند.

دیان دیجانی نماینده دائم اندونزی در سازمان ملل متحد که ریاست دوره‌ای شورای امنیت را هم برعهده دارد، در پاسخ گفت با توجه به مخالفت اکثریت قریب به اتفاق اعضای شورای امنیت با درخواست آمریکا، اقدام بیشتری نمی‌توان درباره این درخواست انجام داد.

پمپئو بامداد امروز (یکشنبه) به وقت تهران با صدور بیانیه‌ای و به رغم مخالفت جهانی، در اقدامی یکجانبه مدعی شد که تمام تحریم‌های سازمان ملل از جمله تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران از سر گرفته شده است. وزیر امور خارجه آمریکا درحالی مدعی از سرگیری تحریم‌ها از جمله تحریم های تسلیحاتی علیه ایران شده است که چندی پیش شورای امنیت سازمان ملل با رد پیش‌نویس قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران، مخالفت صریح خود را با آن اعلام کرد و بجز آمریکا، تنها کشور دومنیکن به آن رای مثبت داد.

وزارت امور خارجه روسیه امروز در بیانیه‌ای با بیان اینکه “آمریکا با ارائه اطلاعات نادرست در مورد بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران به گمراه کردن جامعه جهانی ادامه می‌دهد” اعلام کرد ادعای آمریکا در مورد بازگرداندن تحریم‌ها واقعیت ندارد و جهان برای نگاه به برجام عینک آمریکایی نمی زند.

در این بیانیه آمده است: بدیهی است که مقام های آمریکایی می دانند که ادعای آنها در این مورد واقعیت ندارد به همین خاطر همه کسانی را که با دیدگاه آن موافق نیست تهدید به وضع تحریم و مجازات های دیگر می کند. بنظر می رسد دستگاه سیاست خارجی آمریکا استدلال های دیگر ندارد.

رئیس کمیسیون امور بین الملل شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) نیز امروز اعلام کرد: یکجانبه گرایی امریکا در مورد ایران، به اصول اساسی سازمان ملل ضربه می زند.

«کنستانتین کاساچوف» در مطلبی در شبکه اجتماعی فیس بوک نوشت: طرف آمریکایی با تصمیم یکجانبه خود به دنبال بازگرداندن تحریم هایی است که به گفته آنها از طرف سازمان ملل است که قبلا به اتفاق آرا در شورای امنیت رد شده بود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.