تابلوی خیابان استاد محمدرضا شجریان در تهران + عکس

تابلوی خیابان استاد محمدرضا شجریان بالاخره بعد از کشمکش‌های مختلف در منطقه دو تهران رویت شد.

به گزارش تازه نیوز، خیابان استاد شجریان بالاخره رویت شد. دو سال از مصوبه تغییر نام تعدادی از خیابان‌های تهران به اسم محمدرضا شجریان و چند چهره علمی و فرهنگی کشور می‌گذرد و سرانجام یکشنبه ۳۰ آذر ماه در حالی که شجریان دیگر در بین ما نیست، خیابان فلامک واقع در منطقه دو تهران به اسم او تغییر نام داد.

این اتفاق در حالی صورت گرفت که ابلاغ مصوبه شورای شهر برای نامگذاری خیابانی به نام محمدرضا شجریان در اواخر آبان ماه صورت گرفته بود.

 

خیابان استاد شجریان از دعوا تا اجرا؟

خیابان استاد شجریان مدت ها محل مناقشه بود. دهم اردیبهشت امسال، شش روز پس از ابلاغ تصمیم شورا مبنی بر تغییر نام شش خیابان، محسن هاشمی، رئیس شورا در نامه‌ای محرمانه از پیروز حناچی می‌خواهد تا “اطلاع ثانوی” از اجرای این مصوبه خودداری کند.

۲۷ فروردین سال گذشته اعلام شد اعضای شورای شهر تهران تصویب کرده‌اند که شش معبر و مکان عمومی به نام شش هنرمند شناخته شده ایران، عزت‌الله انتظامی، محمدرضا شجریان، غلامحسین امیرخانی، علی نصیریان، داود رشیدی و محمد علی کشاورز نامگذاری شود.

اما پس از انتشار خبر تصویب تغییر نامگذاری معابر و اماکن عمومی در جلسه شورای شهر تهران، شماری از محافظه‌کاران تندرو در اعتراض به نامگذاری خیابانی به اسم محمدرضا شجریان تجمع کردند. معترضان شجریان را “ملعون” و “خواننده فتنه” خواندند.

با وجود اعتراض‌ها، چهارم اردیبهشت محسن هاشمی مصوبه شورای شهر تهران در خصوص تغییر نام خیابان‌ها را به شهرداری تهران ابلاغ می‌کند اما شش روز بعد در نامه‌ای دیگری می‌نویسد: ” … دستور فرمایید تا اطلاع ثانوی اجرای ردیف دوم (۲) مصوبه مذکور را متوقف فرمایند.”

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.