خانه «نون. خ» اقامتگاه بوم‌گردی می‌شود

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: خانه نورالدین خانزاده در فصل دوم سریال “نون. خ” تبدیل به اقامتگاه بوم گردی می‌شود.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایسنا، اصغر رشنو با اشاره به فیلمبرداری فصل دوم سریال “نون. خ” در روستای پریان کندوله کرمانشاه، اظهار کرد: اخیرا برای خانه ای که در این فصل از سریال محل زندگی نقش اصلی فیلم یعنی نورالدین خانزاده بود، مجوز تبدیل به اقامتگاه بوم گردی را صادر کرده ایم.

وی تصریح کرد: مالک این خانه باتوجه به نوع بنا و معماری آن که نماد یک خانه روستایی به تمام  معناست، قصد دارد آن را به اقامتگاه بوم گردی تبدیل کند و دراین راستا درخواست صدور مجوز از میراث فرهنگی استان را داشته که ما نیز با بررسی جوانب مجوز آن را صادر کردیم.

معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی استان افزود: زیربنای این واحد مسکونی روستایی حدود 210 متر است و حجم سرمایه گذاری که مالک برای آن می خواهد انجام دهد حدود یک و نیم میلیارد تومان است که اشتغالزایی پنج نفر را نیز به دنبال دارد.

وی گفت: از آنجایی که این خانه روستایی در لوکیشن های سریال “نون. خ2” بوده، قطعا با تبدیل آن به اقامتگاه بوم گردی و تبلیغات در فضای مجازی پذیرای گردشگران زیادی خواهد بود.

رشنو افزود: این واحد مسکونی در روستای پریان دهستان کندوله واقع شده که یکی از دهستان های هدف گردشگری استان است که همچنان بافت سنتی و تاریخی خود را حفظ کرده است.

وی تاکید کرد: عدم دخل و تصرف در بافت سنتی خانه های روستایی این دهستان باعث شده تا خود مردم نیز راغب باشند سرمایه گذاری هایی در حوزه گردشگری در روستاهایشان انجام گیرد.

معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی استان افزود: طبیعت بکر و چشم انداز طبیعی زیبا، باغات فراوان، آثار تاریخی، چشمه ها و رودخانه های خروشان و مردمان میهمان نواز از جمله جاذبه هایی است که در روستاهای منطقه کندوله کرمانشاه وجود دارد که می تواند برای گردشگران جذاب باشد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.