600 میلیون دوربین خیابانی برای شناسایی افراد در کمتر از یک دقیقه!

به گزارش تازه نیوز، خفقان عجیب در چین زبانزد شده است. بعد از بلایی که چین بر سر مردم دنیا آورد، حالا خبرهای جالب در خصوص شیوه حکمرانی داخلی این کشور خواندنی است. محمد مدرس، فعال توئیتری در یادداشتی به نظارت عجیب در چین اشاره کرد که اطلاعاتش را از مطالعه کتابی در همین خصوص به دست آورده است.

‏او نوشته است: اخیرا گوش‌کردن به کتابی را به پایان رساندم در مورد کنترل افراد با استفاده از تکنولوژی در چین که نکات بسیار جالبی داشت.
در سال ۲۰۲۰ تعداد دوربین‌های نصب شده در چین از مرز ۶۰۰ میلیون عبور کرده و به ادعای خود حکومت، شناسایی یک فرد در کمتر از یک دقیقه امکان پذیر هست.

‏سیستم امتیاز دهی اجتماعی: طرحی که بر اساس آن هر فرد بر اساس کارهای “درست”یا “اشتباه” امتیازی دریافت می‌کند و به دلیل یکپارچگی سیستم الکترونیک تمام این‌ موارد در فایل فرد ذخیره و بر اساس امتیاز، فرد فاقد دریافت وام، اجازه سفر به خارج از کشور و … می‌شود.

‏به عبارت دیگر اگر فرد از لحاظ اقتصادی، سازنده، از لحاظ اجتماعی، دارای توازن و از لحاظ سیاسی منطبق با الگوی نظام باشد، شایسته دریافت جایزه و در غیر این صورت باید منتظر دریافت جزا باشد.

خفقان عجیب در چین به این موارد محدود نمی‌شود. طرح دیگر، تحقیر عمومی از طریق نمایش اعترافات مخالفین سیستم در تلویزیون ملی و یا نمایش صورت‏ و اسم فرد متخلف برای بدرفتار‌ی‌های کوچک اجتماعی(رد شدن از چراغ قرمز) در تلویزیون‌های بزرگ نصب شده در شهر.

وکلای حقوق اجتماعی همچنین به شدت تحت نظر و تهدید خانواده و دوستان هستند. این افراد به صورت مکرر تحت بازپرسی، حبس خانگی و زندانی شدن در زندان‌های مشخص و یا نامعلوم هستند.

‏نویسنده به بالا نگه داشتن ترس عمومی در مردم اشاره می‌کند،”مرغ را بکشید تا میمون‌ها بترسند” اصطلاحی رایج در چین است. یکی از مهمترین اهرم های ایجاد این ترس مصاحبه‌های زیر فشار تلویزیونی است. ازستاره‌ پاپ مصرف کننده ماری‌جوانا تا خبرنگار اقتصادی مانند “ونگ جی لو” که در ۲۰۱۵ ‏مجبور به اعتراف تلویزیونی در مورد سقوط بازار شد.

در سپتامبر ۲۰۱۳، قانون جدیدی وضع شد که به موجب آن، انتشار هرگونه “شایعه” که بیشتر از ۵۰۰ بار بازنشر و یا بیشتر از ۵۰۰۰ کلیک و باعث “جریحه‌دار کردن نظم اجتماعی” شود، مجازات زندان تا ۳ سال را برای افراد خواهد داشت.

‏سانسور اینترنت و عدم دسترسی آسان به اطلاعات: فیلتر کردن ۱۲۸ هزار سایت در ۲۰۱۷، طرح خاموش کردن سریع سایت‌ها و یا اینترنت به صورت کامل(در ۲۰۰۹، پس از قیام در ایالت شین جِنگ اینترنت این منطقه به صورت کامل قطع و پس از ۱۰ ماه وصل گردید)

‏در ۲۰۰۳ بعد از دستور دولت مرکزی به ساختن “زره طلائی”سیستم سخت‌افزاری و نرم افزاری اینترنت به شکلی تغییر پیدا کرده است که در صورت نیاز اینترنت کشور به صورت کامل از جهان قطع می‌گردد.

شبکه اجتماعی داخلی:”ویبو”شبکه‌ اجتماعی داخلی چین که افراد برای بسیاری از کارها از ارتباط تا‏سفارش غذا از آن استفاده می‌کنند،لیست کلمات بلند بالایی در این شبکه ممنوع است از جمله:۱۹۸۴، جرج اورول، دهکده حیوانات، امپراتور من و…

در ۲۰۱۷، تحقیق مشترکی بین هاروارد، استنفورد و دانشگاه سن دیگو نشان می‌دهد تنها در این سال ۴۸۸ میلیون کامنت‌ توسط ترول‌های حکومتی در شبکه‌های اجتماعی‏انتشار داده شده، بر اساس این گزارش این افراد به صورت خاص به این امر گمارده شده و تکنیک اصلی آنها،طفره روی از آغاز بحث‌های جنجالی مخالف حکومت و تمجید عمومی از وضعیت افراد و دولت می‌باشد.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.