پیروزی شاگردان فکری برابر نساجی

تیم فوتبال استقلال در دیداری خانگی نساجی را شکست داد تا صدر جدول را حفظ کند.

به گزارش تازه‌نیوز ، تیم‌های فوتبال استقلال و نساجی از ساعت ۱۷ امروز (جمعه) و در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند. این مسابقه در نهایت با نتیجه یک بر صفر به سود استقلال به پایان رسید. استقلال با این نتیجه ۲۶ امتیازی شد و در صدر جدول باقی ماند. نساجی ۱۲ امتیازی باقی ماند.

نیمه نخست

بازی با حضور پرتعداد بازیکنان استقلال در نیمه حریف آغاز شد و آبی‌پوشان از همان ابتدا سعی کردند حریف را تحت فشار بگذارند. این فشار منجر به ایجاد موقعیت خطرناکی نشد اما روی یک ضربه کرنر، سیاوش یزدانی می‌توانست در دقیقه ۶ با ضربه‌ای دقیق‌تر دروازه نساجی را باز کند اما ضربه سر او با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت. در ادامه استقلالی‌ها همان شیوه ابتدای بازی را در پیش گرفتند اما نمی‌توانستند موقعیت خطرناک ایجاد کنند.

بازیکنان نساجی هم که دفاع پرتعداد در دستور کارشان بود، وقتی توپ در اختیار مدافعان استقلال قرار می‌گرفتند پرس از بالا را انجام می‌دادند و بلافاصله بعد از عبور توپ از خط میانه، عقب می‌کشیدند تا در یک سوم دفاعی خودشان دفاع را شروع کنند. استفاده از ضد حملات در دستور کار نساجی بود اما سرعت کافی برای انتقال توپ از دفاع به حمله در این تیم دیده نمی‌شد.

در ۱۵ دقیقه پایانی نیمه فشار استقلالی‌ها بیش‌تر شد و تعداد پاس‌های‌شان هم در پشت محوطه جریمه حریف افزایش یافت اما باز هم آبی‌پوشان در رسیدن به درون محوطه جریمه موفق نبودند و در معدود دفعاتی که توپ را به محوطه جریمه نساجی می‌رساندند موقعیت با بی‌دقتی مهاجمان یا تلاش مدافعان از بین می‌رفت.

بازیکنان نساجی هم در آخرین دقایق نیمه روی یک ضد حمله صاحب یک ضربه آزاد شدند اما این ضربه آزاد را رشید مظاهری به خوبی دفع کرد.

در آخرین ثانیه‌های این نیمه نساجی باز هم روی یک ضد حمله صاحب موقعیت خطرناکی شد اما ضربه مهاجم این تیم که از کنار مظاهری عبور کرده بود از قدرت کافی و زاویه مناسب برای عبور از خط دروازه برخوردار نبود و مدافعان استقلال با حضور به موقع توپ را به کرنر فرستادند هرچند که زاویه توپ طوری بود که بدون دخالت مدافعان از کنار دروازه به بیرون می‌رفت.

نیمه دوم

آبی‌پوشان این نیمه را هم با فشار زیاد به حریف آغاز کردند. حضور پرتعداد بازیکنان استقلال در نیمه زمین نساجی باعث می‌شد شاگردان جلالی تلاش زیادی برای بستن فضاها کنند. با این حال استقلالی‌ها نمی‌توانستند موقعیت صددرصد ایجاد کنند تا این که در یک صحنه توپ به مهدی قایدی رسید و و او هم با جا گذاشتن مدافع پیش رویش، توپ را سمت دروازه کوبید اما واکنش دروازه‌بان نساجی باعث شد توپ به کرنر برود. چند دقیقه بعد استقلال باز هم صاحب موقعیت شد و یک توپ عرضی از محوطه جریمه نساجی عبور کرد و بابک مرادی می‌توانست در لحظه آخر توپ را به درون دروازه بفرستد اما سرعتش به حد کافی نبود توپ از مقابل دروازه عبور کرد.

مشخص بود که بیشتر برنامه استقلال روی حرکات قایدی تنظیم شده است. او هربار که صاحب توپ می‌شد سعی می‌کرد با جا گذاشتن بازیکنان حریف و دادن پاس کلیدی یا زدن ضربه‌ای فنی دروازه نساجی را با خطر روبه‌رو کند. حدودا ۲۰ از نیمه دوم گذشته بود که قایدی درون محوطه جریمه نساجی صاحب توپ شد و با حرکتی در عرض محوطه چند مدافع را جا گذاشت اما ضربه آرام و زمینی او از کنار دروازه به بیرون رفت.

در ادامه بازی تلاش آبی‌پوشان برای رسیدن به محوطه جریمه حریف ثمری در پی نداشت و سرانجام فرشید اسماعیلی بود که با یک ضربه دقیق و محکم از پشت محوطه جریمه دروازه نساجی را باز کرد تا تیمش پیش بیفتد. 

در دقیقه ۸۸ بازی مهدی قایدی درون محوطه جریمه نساجی سرنگون شد و داور نقطه پنالتی را نشان داد. این ضربه پنالتی را مهدی قایدی با یک ضربه چیپ که به تیر افقی دروازه برخورد کرد هدر داد تا بازی با همان یک گل به پایان برسد.

ترکیب استقلال: رشید مظاهری، عارف غلامی، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، وریا غفوری(احمد موسوی از دقیقه ۷۵)، بابک مرادی، مهدی مهدی‌پور، داریوش شجاعیان(محمد نادری از دقیقه ۴۵)، فرشید اسماعیلی، مهدی قایدی و ارسلان مطهری.

ترکیب نساجی: حسین خطیر، حامد شیری، بهزاد داودی، سعید بیگی، مصطفی جوادیان، حسن نجفی، میلاد کمندانی(مهرداد بایرامی از دقیقه ۵۸)، علی داوران، محمدحسین باباگلی(ایوب کلانتری از دقیقه ۵۸)، فرزاد زامهران و کریم اسلامی(عرفان گل‌محمدی از دقیقه ۶۶).

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.