محاسبه حق‌التدریس معلمان بر مبنای ۳۵دقیقه شایعه است

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه محاسبه حق‌التدریس معلمان بر مبنای 35 دقیقه شایعه است، گفت: برای ساعت کار فرهنگیان و نحوه پرداخت آن، هیچ قاعده جدیدی وضع نکردیم.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از فارس، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه هجدهمین نشست از سلسله نشست‌های گفتگوی هفته که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در ۴ حوزه توسعه مهارت، کودکان بازمانده از تحصیل، رفع محرومیت‌های آموزشی، توسعه تعاونی‌ها و تقویت فرهنگ کار، اشتغال و کارآفرینی، عرصه‌های مشترکی بین دو وزارتخانه است که در اینباره گفت‌وگو کردیم و طی سال گذشته زمینه‌های متعددی برای همکاری بررسی شد.

وی ادامه داد: امروز به طور خاص درباره توسعه تعاونی‌ها و ارائه همکاری‌ها و کمک‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به حوزه تعاونی‌های وزارت آموزش و پرورش یک توافقنامه‌ای امضا شد.

حاجی‌میرزایی درباره مبنای پرداخت حق‌التدریس معلمان و گلایه آنها، گفت: برای ساعت کار همکاران و نحوه پرداخت آن، هیچ قاعده جدیدی وضع نکردیم؛ بر خلاف آنکه شایع کردند ۳۵ دقیقه‌ای محاسبه شده است، به هیچ وجه اینگونه محاسبه نشده است.

وی اضافه کرد: بر اساس گزارشی که ادارات شهرستان‌ها از عملکرد معلمان دادند، این محاسبات انجام شده است؛ اگر این گزارش‌ها با عملکرد معلمان منطبق نیست می‌توانند مراجعه کنند و رسیدگی شود.

حاجی‌میرزایی در پاسخ به این پرسش که عنوان می‌شود این میزان یک‌سوم حق‌التدریسی است که سال‌های گذشته می‌گرفتند، افزود: کل حق‌التدریس را پرداخت نکردیم؛ این نیمه سال را هنوز پرداخت نکردیم و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال پرداخت کنیم و اینکه کل حق‌التدریس فرهنگیان نبوده است بلکه مبلغی را که دریافت کردیم به استان‌ها ابلاغ کردیم و آنها هم در همان چارچوب که در سال‌های گذشته وجود داشته است، محاسبات را انجام می‌دهند و پرداخت‌ها را دارند و قطعا پرداخت‌های دیگری هم در راه خواهد بود.

وی در پاسخ به پرسش دیگر که «آیا حق‌التدریس‌های سال گذشته تسویه شده است»، گفت: بنا این بوده که تسویه کنیم اما اینکه نتیجه چه اتفاقی افتاده است باید گزارش استان‌ها را دید.

وزیر آموزش و پرورش در واکنش به این جمله که «برخی معلمان می‌گویند اگر تغییر در پرداخت حق‌التدریس داده نشود از ادامه تدریس معذور هستند»، اظهار کرد: اینگونه نیست.

حاجی‌میرزایی در واکنش به جمله دیگر مبنی بر اینکه معلمان غیررسمی مشمول استخدام که اعزام به دانشگاه فرهنگیان برای طی دوره آموزشی شدند، گلایه دارند که آزمون‌هایی برای آنها از جمله آزمون اصلح در نظر گرفته شده است که حدنصاب نمره ۷۰ درصد در نظر گرفته شده است و این موضوع با مصوبه مجلس مغایرت دارد»، گفت: کاملا منطبق با قانون است؛ کسانی که یکسال دوره آموزشی می‌بینند باید مهارت لازم را کسب کنند؛ دوره که تفننی نیست بلکه جدی است باید آموزش و مهارت را ببینند و در پایان هر دوره آموزشی، آزمون گرفته می‌شود و این آزمون فقط برای این دوره نیست در همه دوره‌ها همین است و اتفاق جدیدی نیفتاده است.

وی درباره شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان هم بیان کرد: ۲۴ سال است. سال گذشته خیلی از افراد متقاضی بودند؛ در شورای عالی آموزش و پرورش هم بحث کردیم و توصیه اعضای شورا هم این بود که سن را افزایش دهیم و بنابراین به ۲۴ سال افزایش دادیم.

برخی مخاطبان این خبرگزاری در سامانه فارس من با ثبت سوژه‌هایی با عنوان «سقف سن ورود به دانشگاه فرهنگیان افزایش یابد» و «حق‌التدریس معلمان باید کامل پرداخت شود» خواستار پیگیری بودند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.