استفاده از دو ماسک باعث کاهش ۹۶.۵ درصدی شیوع کرونا می‌شود

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) ایالات متحده اعلام کرد که به نظر می‌رسد استفاده همزمان از دو ماسک از آنچه تاکنون تصور می‌شد، موثرتر است و تا ۹۶.۵ درصد می‌تواند از گشترش ویروس کرونا بکاهد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایسنا، همه می‌دانند استفاده از ماسک به کاهش خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ کمک می‌کند، اما طبق مطالعه جدید منتشر شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا به نظر می‌رسد استفاده از دو ماسک جراحی یا قرار دادن یک ماسک پارچه‌ای بر روی یک ماسک جراحی و ایجاد یک لایه دوم محافظتی می‌تواند میزان محافظت را هم برای پوشنده و هم اطرافیان به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری(CDC) ایالات متحده مطالعه جدیدی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد اگر هر دو فرد آلوده و سالم همزمان از دو ماسک جراحی یا یک ماسک جراحی و یک ماسک پارچه‌ای روی آن استفاده کنند که کاملا محکم روی صورت بنشینند، انتقال ویروس کرونا تا ۹۶.۵ درصد کاهش می‌یابد.

به همین سبب “روچل پی. والنسکی” از مدیران CDC با توجه به نگرانی عمومی مردم نسبت به شیوع ویروس کرونا بر ضرورت استفاده از ماسک تأکید کرد.

وی گفت: با توجه به اینکه موارد بستری و مرگ و میر هنوز بسیار زیاد است، اکنون زمان آن نیست که نسبت به استفاده از ماسک کم توجه شویم. نکته اصلی این است: ماسک‌ها کارایی دارند و زمانی کار می‌کنند که به خوبی روی صورت نشسته باشند و به درستی استفاده شوند.

مرگ در اثر ابتلا به ویروس کرونا در ماه نوامبر گذشته در ایالات متحده به طور قابل توجهی افزایش یافت، اما اگرچه آمار مرگ و میر همچنان به شکل ناخوشایندی بالا است، به نظر می‌رسد که با روند کاهش ثابتی مواجه شده است.

تا تاریخ ۱ فوریه، ۱۴ ایالت در آمریکا قانون استفاده اجباری از ماسک را اعمال کرده‌اند. در حالی که اثربخشی ماسک‌ها همچنان بالا است، این مطالعه جدید مبنی بر تاثیر ۹۶.۵ درصدی استفاده همزمان از دو ماسک در کاهش گسترش کووید-۱۹ می‌تواند به افزایش انگیزه افرادی که از زدن ماسک خسته شده‌اند، کمک کند.

استفاده از دو ماسک با پوشاندن لبه‌های باز که ذرات ریز و قطرات تنفسی آزادانه از آنها وارد و خارج می‌شوند، موجب کاهش شدید گسترش بیماری می‌شود.

این یک سال گذشته به طور فزاینده‌ای برای همگان استرس‌زا شده است، اما با ساخت واکسن‌هایی که چندی است تزریق عمومی آنها آغاز شده است، این وظیفه بر عهده همه است که تا تزریق همگانی واکسن بتوانند گسترش ویروس کرونا را به حداقل برسانند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.