واشنگتن‌پست: عامل افت محبوبیت جهانی آمریکا، ترامپ است!

واشنگتن پست در گزارشی تحلیلی با اشاره به کاهش میزان اعتبار آمریکا در جهان نوشت: ترامپ بزرگ ترین ضربه را به اعتبار آمریکا در جهان زده است.

به گزارش تازه نیوز، واشنگتن پست در این‌باره نوشت: «آمریکا دوباره مورد احترام است»؛ این یکی از شعارهایی است که در تجمعات سیاسی انتخاباتی “ترامپ” زیاد شنیده می شود. اما این یکی از آشکارترین دروغ های ترامپ است.

میزان محبوبیت جهانی آمریکا از سال ۲۰۱۷میلادی به این سو آن قدر تنزل کرده که حتی اگر هم ترامپ کاخ سفید را ترک کند، به زحمت بتوان آن اعتبار پیشین را احیا کرد.

طبق پژوهشی که موسسه نظرسنجی “پیو” تابستان امسال انجام داد میزان محبوبیت آمریکا در برخی از دموکراسی های بزرگ شامل انگلیس، فرانسه، کانادا، ژاپن، استرالیا، هلند و سوئد ظرف ۲۰ سال گذشته به پایین ترین درجه خود رسیده است. تنها در کره جنوبی این میزان محبوبیت بالای ۵۰ درصد بوده است و میانگین میزان اعتبار آمریکا در این کشور ۳۴ درصد بوده است.

اما در سال ۲۰۱۶ میزان اعتبار آمریکا در همین کشورهایی که مورد تحقیق قرار گرفته اند به ۵۷ تا ۷۲ درصد رسیده است.

واشنگتن پست نوشت: مسلما یکی از عوامل افت اعتبار جهانی آمریکا موضوع همه گیری کووید-۱۹ است. تقریبا همه دنیا معتقد است که آمریکا در این زمینه خیلی ضعیف عمل کرده است. ۸۴ درصد مردم جهان معتقد به ضعف دولت آمریکا در امر مبارزه با کرونا بوده اند. تنها ۱۵ درصد مردم مدیریت دولت در این همه گیری جهانی را خوب و یا خیلی خوب ارزیابی کرده اند.

مهمترین عامل افت محبوبیت جهانی آمریکا در میان مردم کشورها، وجود “ترامپ” است.

تنها ۱۶ درصد مردم جهان معتقدند که ترامپ به بهترین شیوه دنیا را رهبری کرده است. این پایین ترین نرخ میزان اعتماد مردم جهان به شیوه رهبری آمریکا بوده است. این در حالیست که “باراک اوباما”‌ میزان محبوبیتش در میان مردم جهان در سال ۲۰۱۶ بین ۵۸ تا ۹۳ درصد بود.

در هر حال؛ ولوآنکه ترامپ کاخ سفید را ترک کند بازهم پرستیژ و حسن اعتبار آمریکا در جهان کماکان مایوس کننده خواهد بود. اما اگر ترامپ مجددا بر مسند کار باشد، معلوم نیست میزان اعتماد مردم جهان به آمریکا چقدر خواهد بود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.