ترابی چه نقشی در پرسپولیس نیم‌فصل دوم دارد؟

مهدی ترابی جدیدترین و مهم‌ترین خرید پرسپولیس در نقل و انتقالات زمستانی محسوب می‌شود. هافبکی هجومی که یحیی گل‌محمدی خیلی او را قبول داشته و به همین خاطر دستور خریدش را صادر کرد. اما شاید پرسش این باشد که نقش مهدی ترابی در نیم‌فصل دوم چه خواهد بود؟

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از خبرورزشی، خط میانی پرسپولیس با سیامک نعمتی، احسان پهلوان، امید عالیشاه، میلاد سرلک و احمد نوراللهی پُر و پیمان است و شنیده می‌شود قرار است یحیی گل‌محمدی از مهدی ترابی در نقشی جدید استفاده کند؛ مهاجم آزاد!
مدت‌هاست که ضرورت بازی با دو مهاجم در نوک از بین رفته و این سبب پدید آمدن سیستم ۱-۳-۲-۴ شده، البته این به معنای فرار از فوتبال تهاجمی و روی آوردن به فوتبال تدافعی نیست بلکه مهندسان فوتبال به این نتیجه رسیده‌اند مهره‌های تهاجمی که از عقب وارد فضا می‌شوند، بخت بیشتری برای گلزنی دارند و مهار خود را برای مدافعان حریف سخت می‌کنند چراکه در سیستم مذکور که در حمله با توجه به اضافه شدن دو مهاجم از کناره‌ها تبدیل به سیستم ۳-۳-۴ می‌شود شعاع حرکتی مهاجمان واضح نیست و آنها با توجه به شرایط بازی مسیر را برای نزدیک شدن به دروازه حریف و در نهایت گلزنی برمی‌گزینند. تیم ملی اسپانیا در یورو ۲۰۱۲ آمد و این یک مهاجم را هم از نوک برداشته و در حمله با سیستم ۰-۶-۴ بازی کرد که حاصل آن فتح جام قهرمانی یورو ۲۰۱۲ بود.
لطفاً تعجب نکنید اما یحیی گل‌محمدی و کادر فنی پرسپولیس نیز به این نتیجه رسیده‌اند در دورانی که مهاجم گلزن کمیاب و نایاب شده و این تیم با وفور هافبک خلاق مواجه است از همان سیستم معروف ۰-۶-۴ تیم ملی اسپانیا در یورو ۲۰۱۲ الگوبرداری کنند.
مربیان سنتی خطاب به شاگردان خود می‌گفتند اگر می‌خواهید برنده از میدان خارج شوید نباید جنگ میانه میدان را ببازید. در فوتبال مدرن اما این سیستم برتری عددی را در میانه میدان به وجود می‌آورد و طبیعتاً تیمی که برنده میانه میدان باشد، بخت بیشتری برای رسیدن به پیروزی خواهد داشت. اگر دقت کرده باشید پرسپولیس در دیدارهای اخیرش به‌ویژه برابر مس رفسنجان مشابه این سیستم را ارائه کرد. امید عالیشاه به عنوان یک بازیکن یا مهاجم آزاد حق داشت به هر جایی دلش می‌خواهد سرک بکشد، بازی کند و دریبل بزند. حالا قرار است این نقش در نیم‌فصل دوم به مهدی ترابی واگذار شود. هافبکی تکنیکی که قدرت دریبلینگ و گلزنی بالایی هم دارد.  قرار هم نیست خط میانی پرسپولیس دست بخورد چراکه یحیی گل‌محمدی از عملکرد هافبک‌های خودش در نیم‌فصل اول راضی است. سرمربی پرسپولیس در نیم‌فصل دوم به دنبال فوتبال موجی با سیستم ۰-۶-۴ است و کلیدی‌ترین مهره هم برای اجرای آن مهدی ترابی خواهد بود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.