ایلان ماسک: اولین مهاجران مریخ احتمالا زنده به زمین برنمی‌گردند

ایلان ماسک اخیرا اعلام کرده که شانس بالایی برای مرگ اولین مهاجران مریخ وجود خواهد داشت. در حالی که تصور این موضوع بسیار ساده است، دانشمندان در حال تلاش برای به حداقل رساندن خطر مرگ ناشی از مشکلات هستند

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از دیجیاتو، ایلان ماسک اخیرا اعلام کرده که شانس بالایی برای مرگ اولین مهاجران مریخ وجود خواهد داشت. در حالی که تصور این موضوع بسیار ساده است، دانشمندان در حال تلاش برای به حداقل رساندن خطر مرگ ناشی از مشکلات هستند.

در حال حاضر سوالات زیادی درباره نحوه مهاجرت انسان‌ها به سیاره سرخ وجود دارد و هنوز نمی‌دانیم چگونه می‌توان توسط صدها راکت استارشیپ که اسپیس ایکس به سرعت توسعه آن را دنبال می‌کند، در کوتاه‌ترین مسیر و امن‌ترین روش به مریخ رسید. علاوه بر این هنوز مشخص نشده که چگونه فضاپیما می‌تواند ایمن روی سیاره سرخ فرود بیاید یا اینکه چگونه فضانوردان در این سفر طولانی دوام می‌آورند.

با وجود این موارد، دلایل زیادی برای سفر به مریخ وجود دارد. طبق برآوردهای کنونی، سفر به این سیاره یکسال طول می‌کشد و به متقاضیان گفته می‌شود که انتظار یک سفر یکطرفه را داشته باشند. همانطور که می‌توان انتظار داشت، افراد روی مریخ جان خود از دست خواهند داد، چرا که تمام ما در نهایت روزی می‌میریم، با این حال ماسک به مرگ تصادفی در شرایط دشوار اشاره کرده است

زمانی که برنامه «Mars One» در سال ۲۰۱۳ شروع به دریافت تقاضا کرد، افراد زیادی خواهان سفر به سیاره سرخ و مهاجرت به آن شدند. یکی از شیمیدانان متقاضی این برنامه در سال ۲۰۱۴ اعلام کرده بود که در صورت سفر به مریخ و تبدیل شدن به یک خوکچه انسانی، مایل است بدن خود را به علم اهدا کند و آن را یک اقدام ارزشمند عنوان کرد

ایلان ماسک در کنفرانسی اعلام کرد که ساخت راکت با قابلیت استفاده مجدد و پشتیبانی از زندگی پیچیده اولویت‌های اصلی آن محسوب می‌شوند. شرکت تحت مدیریت ماسک در گذشته نه چندان دور توانست برای اولین بار فضانوردان ناسا را راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) کند و آن‌ها را به زمین نیز بازگرداند.

اگر انسان بتواند به مریخ برود، نیاز به تجهیزات مختلف و فناوری‌های متنوعی مانند بازیابی آب یا پردازشگرهای بیولوژیکی برای تولید غذا دارد. در حالی که امکان بازیابی آب وجود دارد، افرادی که به مریخ می‌روند برای مدت کوتاهی ساکن آن نخواهند بود و تا آخر عمر در این سیاره زندگی خواهند کرد.

اگر خواهان ایجاد زندگی روی مریخ باشیم، باید تمام تجهیزات روی زمین در این سیاره وجود داشته باشد که بسیار دشوار است، اما دانشمندان در حال تلاش برای دستیابی به این هدف هستند. ایلان ماسک در نهایت اعلام کرده که احتمال بالایی برای مرگ افراد وجود دارد و کار سختی خواهد بود، اما اگر به نتیجه برسد بسیار باشکوه خواهد بود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.