شهردار بازداشت شد، شورای شهر شمشیر از رو بست!

حواشی اتفاقات اخیر در شهر ارومیه و شورای این شهر، خبر ساز شده است.

به گزارش تازه نیوز، اقدام عجیب شورای شهر ارومیه خبرساز شده است. شورای اسلامی شهر ارومیه بار دیگر حاشیه‌ساز شد. پس از بازداشت شهردار و اقدام شورای شهر ارومیه برای گزینش شهردار، اقدام یکی، دو نفر از اعضای شورای شهر برای ممانعت از ارائه برنامه نامزدهای شهرداری به زبان فارسی و اصرار و فشار به نامزدها برای تغییر زبان ارائه برنامه، در‌حالی‌که بخشی از اعضای شورای شهر کُردزبان هستند، بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی و افکار عمومی داشت.

تمام نامزدهای شهرداری ارومیه از بین عزیزان آذری‌زبان گزینش شده و تعدادی از آنها به اختیار خود به زبان فارسی برنامه‌های خود را ارائه دادند. سپس چند نفر از اعضای شورا با استدلال عجیب و غریبی مبنی بر اینکه اینجا پارلمان محلی آذربایجان غربی! است با تحکم خواستار ارائه برنامه نامزدهای شهرداری به زبان ترکی آذربایجانی شدند.

اصرار برخی دیگر از اعضای شورای شهر که طبق قانون اساسی زبان رسمی کشور زبان فارسی است و دوم اینکه آنها قادر به درک زبان غیر فارسی نیستند و به‌هر‌حال به‌عنوان اعضای شورای باید بفهمند برنامه نامزد چیست تا او را ارزیابی کنند نیز منجر به واکنش غیرمنطقی و تند همین گروه شد.

این افراد که رویه‌ای مخالف مصالح ملی و همبستگی ملی و روح قانون اساسی در پیش گرفته‌اند، مدت‌هاست صحن شورای شهر ارومیه را به روی مباحث قوم‌گرایانه گشوده‌اند بدون آنکه مسئولان قانونی ناظر بر شوراها یعنی وزارت کشور واکنشی به این موضوع داشته باشند.

اقدام عجیب شورای شهر ارومیه در حالی صورت می‌گیرد که بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی به این اقدام عجیب واکنش منفی نشان‌ داده‌اند. پیش‌تر نیز کاربران شبکه‌های اجتماعی به عملکرد امام جمعه این شهر انتقاد کرده بودند.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.