آغاز پرداخت بدهی کره‌جنوبی به ایران با رقم یک میلیارد دلار

رییس کل بانک مرکزی گفت: پولی که بانک مرکزی از کره جنوبی طلب دارد هفت میلیارد دلار است، اما قرار شده که پرداخت‌ها حداقل با یک میلیارد دلار آغاز شود.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایرنا، «عبدالناصر همتی» امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره توافق ایران و کره جنوبی در زمینه انتقال منابع ارزی افزود: کره جنوبی خود خواستار مذاکره برای پرداخت شده است و راه را به آنها نشان داده‌ایم و دستور پرداخت صادر شده، بنابراین هر زمانی که بخواهند این پرداخت انجام می‌شود و چنانچه پرداخت عملیاتی نشود، پیگیری های لازم انجام خواهد گرفت.

همتی گفت: ‌باید با توافق به جلو پیش برویم و دید که براساس توافق چگونه می توان اقدام مربوطه را با موفقیت به پایان رساند.

رییس کل بانک مرکزی گفت:‌ مذاکرات گسترده با کشورهایی مانند عمان، ژاپن، عراق و کره را آغاز کرده‌ایم، اکنون فضای بهتری حاکم شده و کارها بتدریج پیش خواهد رفت.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا کشورها قادر به دریافت مجوز افک بوده‌اند یا خیر گفت: این موضوع مشکل آنهاست و ارتباطی به ما ندارد.

رئیس کل بانک مرکزی و سفیر کره جنوبی در ایران، در جلسه‌ای که به درخواست سفارت کره جنوبی برگزار شد، در زمینه نحوه جابجایی و مصرف بخشی از منابع بانکی ایران در کره جنوبی به تازگی توافق کردند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.