تحلیل جدید لوموند از انتخابات آمریکا

18 تا 29 ساله‌ها به جو بایدن رأی می‌دهند

نتایج یک نظرسنجی در میان جوانان ۱۸ تا ۲۹ ساله آمریکایی که همواره انگیزه کمی برای حضور در انتخابات داشته‌اند نشان می‌دهد که اینبار عزم خود را برای جلوگیری از انتخاب مجدد رئیس جمهور کنونی آمریکا جزم کرده‌اند.

به گزارش سرویس خبر ویژه تازه نیوز، این گروه سنی که به علت میزان کم مشارکت در میان رأی دهندگان مشهورند، همواره در تمام ادوار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، باعث ناامیدی حزب دموکرات شده‌اند. اما در انتخابات مقدماتی با اکثریت قاطع از نامزدی برنی سندرز طرفداری کردند.

این در حالیست که اینبار نتایج نظرسنجی انجام شده از بیست و هشتم اوت تا نهم سپتامبر نشان می دهد که دو سوم یا 63 درصد از این گروه سنی (۱۸ تا ۲۹) در نظرسنجی ها اظهار داشتند که در انتخابات سوم نوامبر رای می دهند.

این رقم در مقایسه با مشارکت 47 درصدی آنها در سال 2016 در زمان نامزدی هیلاری کلینتون، و حتی با میزان مشارکت آنها 62 درصدی ثبت شده زمان نامزدی باراک اوباما در سال 2008 بیشتر  بوده است.

لومموند همچنین در این گزارش عنوان کرده که اگرچه در این گروه سنی شور و اشتیاق کمتری برای رای دادن به جو بایدن وجود دارد، اما 60 درصد از آنها که طرفدار دموکراتها هستند در برابر 27 درصد جوانان جمهوری خواه که قصد رای دادن به ترامپ را دارند، عزم جدی برای مشارکت در این انتخابات و رای دادن به رقیب ترامپ را دارند. درصد مشارکتی که بسیار بالاتر از سال 2016 با 49 درصد وسال 2008 با 59 درصد است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.