امضای تفاهم نامه همکاری بانک تجارت و پتروشیمی خلیج فارس:

گام بلند بانک تجارت در حمایت از صنعت پتروشیمی

گام بلند بانک تجارت در حمایت از صنعت پتروشیمی
در دومین نمایشگاه تخصصی «حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی»، تفاهم‌نامه همکاری بانک تجارت و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس امضا شد.

به گزارش تازه نیوز به نقل از روابط عمومی بانک تجارت همزمان با برگزاری دومین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی که در جزیره کیش درحال برگزاری است، تفاهم‌نامه همکاری بانک تجارت و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس به ارزش 15 هزار میلیارد تومان به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه برای ارائه انواع خدمات مالی و بانکی به سازندگان، تأمین‌کنندگان ماشین‌آلات، تجهیزات، ‏قطعات، تأسیسات نصب و ساختمان و پیمانکاران هلدینگ و شرکت‌های تابع، توسط رضا دولت‌آبادی مدیرعامل بانک تجارت و جعفر ربیعی مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس امضا شد.‏

مبلغ تفاهم‌شده در قالب ‏تسهیلات ریالی و ارزی، گشایش اعتبارات اسنادی داخلی، انتشار اوراق از طریق بازار سرمایه در اختیار هلدینگ خلیج فارس، شرکت‌های تابع و معرفی شده قرار ‏می‌گیرد.‏

مدیرعامل بانک تجارت درخصوص جزییات این تفاهم‌نامه گفت: در حال حاضر بیش از 30 درصد از سهم ال-سی داخلی شبکه بانکی کشور متعلق به بانک تجارت است و مابقی در اختیار سایر بانک‌ها. این سهم بزرگ سبب شد تا راهکاری جدید در حوزه ال-سی داخلی ارائه شود.

وی افزود : با استناد به بخشنامه‌های بانک مرکزی، طرح پترویار در بانک تجارت اجرایی شد و برای نخستین بار در پتروشیمی تندگویان و سپس سایر پتروشیمی‌ها با موفقیت کامل به اجرا رسید.

دولت‌آبادی خاطرنشان کرد: این طرح مخصوصا در قراردادهای بزرگ شرکت‌های پتروشیمی بسیار تسهیل کننده است.

جعفر ربیعی مدیرعامل پتروشیمی خلیج فارس نیز گفت: بانک تجارت همیشه یکی از یاوران بزرگ صنعت پتروشیمی در تامین مالی شرکت‌های تولیدی و شرکت‌های پروژه‌ای صنعت پتروشیمی است و تفاهم نامه اخیر نیز به شرکت‌های تولیدی کمک شایانی می‌کند.

وی افزود : مایه خرسندی است ، نظام بانکی نیازهای مالی صنعت پتروشیمی را حتی بهتر از فعالان این صنعت تشخیص داده و برای این نیازها ، راهکارهای موثر و جدید ارائه می دهد .

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.