واشنگتن پست: سیاست‌های ترامپ، آمریکا را طرد  کرد، نه ایران!

نشریه آمریکایی واشنگتن‌پست در مقاله‌ای با انتقاد از سیاست‌های ناکارآمد ترامپ در قبال ایران، سیاست های رئیس جمهور این گشور را منجر به طرد و منزوی شدن آمریکا در جهان دانست.

به گزارش سرویس خبر ویژه تازه نیوز، واشنگتن‌پست در مقاله‌ای نوشت: یک دهه پیش این ایران بود که به خاطر تحریم های گسترده سازمان ملل از جامعه جهانی طرد شده بود. امروز به لطف سیاست های اشتباه دولت ترامپ، ایالات متحده به شکلی عجیب و بی سابقه منزوی شده است.

انگلیس، آلمان و فرانسه که برای چندین سال در مهار برنامه هسته ای ایران کوشیده اند اخیرا بیانیه مشترکی صادر و اعلام کردند که ایالات متحده توانایی تاثیرگذاری قانونی در این زمینه را ندارد. این سه کشور اروپایی همراه با روسیه و چین به حمایت از شرایط برجامی ادامه می دهند و ایالات متحده در این ادعا که توافق نابود شده و تحریم ها بر می گردند، تنهاست.

دولت ترامپ اتحاد جهانی را نابود کرده که تهران را مجبور می کرد تا فعالیت های مرتبط با ساخت سلاح هسته ای را محدود کند. ساز و کار فشار حداکثری، هم در گرفتن امتیاز از تهران ناموفق بوده و هم در تغییر رفتار رژیم. ایران حالا فعالیت های هسته ای را افزایش داده و پنج برابر دو سال قبل اورانیوم غنی شده دارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.