پشت پرده ماجرای «انصراف قالیباف از انتخابات» چیست؟

دیروز محسن پیرهادی عضو هیات ریسه مجلس؛ در توییتر خود ادعا کرد که احتمال می دهد قالیباف بنای بر کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ندارد.

به گزارش تازه‌نیوز، در عالم واقعیت فعالیت های قالیباف برخلاف ادعای «پیرهادی» است. تیمهای مختلف نزدیک به رئیس مجلس از اجرایی و امور شهرستانها (ساختمان مشروطه) و رسانه فعال و آرایش کاملا انتخاباتی دارند و ناظر به انتخابات درحال فعالیت هستند. واقعیت این است که از تلویح و کنایه محسن پیرهادی، انصراف قالیباف درنمی‌آید. هدف تیم رئیس مجلس؟ اولاً کاهش فشار خردکننده‌ای که روی او و تقسیم آن روی باقی کاندیداها و ثانیاً تحمیل نقش بازیگری انتخاباتی به حجت الاسلام رئیسی به جای کارگردانی جریان اصولگرایی.

بدین ترتیب می توان مدعی شد؛ برنامه اطرافیان رئیس مجلس برای کاهش فشار از او و افزایش فشار بر کاندیدای احتمالی اصول گرایان است

این درحالی بوده که امور بین الملل مجلس نیز درحال رایزنی برای انجام سفر چین توسط رییس مجلس میباشد که تا به حال ناکام مانده است.

از طرف دیگر افکار عمومی قالیباف را بیش از ۱۶سال است که در حال رقابتهای انتخاباتی دیده‌اند و برچسب انتخاباتی بودن تمام تحرکات قالیباف، مانعی بزرگ در برابر اقدامات مثبت او بوده است.

رصد کانال نزدیک به جریان اصول گرایان نوشته است: «طبیعی است که یکی از نزدیکان رییس مجلس درمصاحبه با خبرگزاری فارس که این روزها در نقش روابط عمومی قالیباف کار می کند توپ را در زمین رییسی بیاندازد تا مدتی تخریب ها حواله رییس عدلیه شود تا خرداد ۱۴۰۰.

برآوردها حکایت از آن دارد که خبر اخیر کاملا عملیات فریب بوده و قالیباف اردیبهشت ۱۴۰۰تصمیم به ماندن و یا انصراف از انتخابات میگیرد»

همچنان که قالیباف به دنبال پاستور است. تعدادی از اطرافیان او مانند مرتضی طلایی که سودای حضور در شورای شهر و تسلط بر بهشت را در سردارند؛ ممکن است اعلام زود هنگام فعالیت انتخاباتی آنها با توجه به سوابق نا مناسب مرتضی طلایی و احتمال بالای رد صلاحیت او از سوی نهادهای ذی ربط تیم قالیباف را بیش از گذشته دچار حاشیه کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.