پلاسما درمانی برای مقابله با کرونا، یک دروغ است!

به نظر می رسد یکی از چندین درمانی که برای مقابله با کرونا موثر اعلام شده بود، نتیجه ای به همراه نداشته است؛ مانند پلاسما درمانی!

به گزارش تازه نیوز، پلاسما درمانی هم بی فایده اعلام شد. به نظر می رسد یکی از چندین درمانی که برای مقابله با کرونا موثر اعلام شده بود، نتیجه ای به همراه نداشته است. یکی از آنها استفاده از پلاسمای درمان شدگان است که حاوی پادتن کسانی است که قبلاً مبتلا به ویروس کرونا شده بودند.

یکی از مهم ترین مجله های علمی جهانی یعنی Jama و نیز پروفسور ماتئو باسّتی بر این مسأله صحه گذاشته و اعلام کردند که این درمان تأثیری نداشته و بهتر است به مردم امید واهی ندهیم و فقط به پزشکی مبتنی بر واقعیت تکیه نماییم.

در مقالۀ اخیری که در مجلۀ علمی Jama منتشر شده آمده است که پلاسمای بهبودیافتگان هیچ تأثیری بر بیماری یا روند بالینی آن ندارد. طبق تحقیقات علمی که روی ۱۰۶۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا که با پلاسما تحت درمان قرار گرفته اند، صورت گرفته، خطر مرگ ۰.۹۳ بوده و پس از افزایش ۶ تحقیق بالینی دیگر این خطر ۱.۰۲ شده بود و هیچیک از این دو نتیجه معنادار نبود.

البته در پایان موج اول پاندمی زمانی که اولین نتایج از سوی پروفسور ماسیمو فرانکینی، مسئول بخش مصونیت بیمارستانی در شهر مانتوا اعجاب آور خوانده شده بود، این درمان یک انعکاس شدید رسانه ای به همراه داشت. این درمان در شمال ایتالیا آغاز شده بود. بیمارانی که در وضعیت وخیمی قرار داشتند و ممکن بود روانۀ بخش مراقبت های ویژه شوند، تحت این درمان قرار گرفتند. به شکل شگفت آوری پس از ۲-۱ روز از آغاز درمان، نتایج مثبتی در گروه محدودی از بیماران مشاهده شد.

این تعداد محدود باعث ایجاد توهم معجزه شده بودند لیکن چنین اتفاقی نیفتاد. اکنون امید واقعی شامل دو چیز است: واکسن (به منظور جلوگیری از ابتلا) و پادتن های مونوکلونال.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.