اسنپدراگون ۷۵۰G معرفی شد

اسنپدراگون ۷۵۰G با مودم ۵G و نسل پنجم موتور هوش مصنوعی معرفی شد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از دیجیاتو، کوالکام از جدیدترین پردازنده سری ۷ اسنپدراگون رونمایی کرد. اسنپدراگون ۷۵۰G به مودم X۵۲ مجهز شده که از شبکه ۵G زیر ۶ گیگاهرتز و موج میلی‌متری پشتیبانی می‌کند.

چیپست اسنپدراگون ۷۵۰G نسخه بروز شده تراشه اسنپدراگون ۷۳۰G محسوب می‌شود که از GPU آدرنو ۶۱۹ بهره می‌برد. طبق گفته کوالکام، این واحد پردازش گرافیکی در مقایسه با آدرنو ۶۱۸ مورد استفاده در اسنپدراگون ۷۳۰G تا ۱۰ درصد عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد.

پردازنده جدید کوالکام به واحد پردازشی Kryo ۵۷۰ مجهز شده که در مقایسه با Kryo ۴۷۰ موجود در ۷۳۰G تا ۲۰ درصد عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد. اسنپدراگون ۷۵۰G علاوه بر بهبود عملکرد GPU و CPU، پیشرفت‌های دیگری را نیز تجربه کرده که برای مثال می‌توان به نسل پنجم موتور هوش مصنوعی اشاره کرد.

طبق اعلام کوالکام، این موتور هوش مصنوعی باعث افزایش ۲۰ درصدی عملکرد این پردازنده در زمینه‌های مختلف مانند ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی دوربین یا ترجمه صوتی می‌شود. موتور هوش مصنوعی بروز شده این چیپ همچنین امکان حذف اکو و نویز پس زمینه را برای کوالکام فراهم می‌کند. اسنپدراگون ۷۵۰G از برخی ویژگی‌های گیمینگ «Elite» مانند حالت «Game Color Plus» نیز بهره می‌برد که رنگ و جزئیات بازی‌ها را بهبود می‌دهد.

چیپست اسنپدراگون ۷۵۰G کوالکام جایگزین پردازنده‌های قدرتمندتر و گرانتر سری ۷ مانند اسنپدراگون ۷۶۵/۷۶۵G/۷۶۸G نخواهد شد، با این حال انتظار می‌رود در ماه‌های آینده این کمپانی از نسخه بروز شده چیپ‌های قدرتمند این سری رونمایی کند.

با توجه به این موضوع که یک چیپ ۵G جایگزین اسنپدراگون ۷۳۰G شده، کوالکام به دنبال افزایش سهم خود در بازار گوشی‌های ۵G است و همچنین قصد دارد قابلیت‌های جدیدی را وارد گوشی‌های میان‌رده کند.

طبق گفته کوالکام، اولین دستگاه‌های مجهز به چیپست اسنپدراگون ۷۵۰G تا اواخر سال جاری میلادی وارد بازار خواهند شد. شرکت شیائومی اخیرا اعلام کرده در آینده محصولی با این چیپ را وارد بازار خواهد کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.