بازار طلا و سکه به کدام سو می‌رود؟

پس از روزها انتظار،‌سرانجام در نیمه دوازدهمین روز اسفند ماه، سکه امامی به کانال میلیون تومان برگشت و سبب شد تا نرخ ها روند نزولی به خود بگیرد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از خبرآنلاین، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران اظهار کرد: در بازار شاهد نوسانات افزایشی و کاهشی هستیم و این نوسان‌ قیمت ها از دید ما به عنوان فعالان بازار سکه، طلا و جواهر آزاردهنده نبوده است.

وی تصریح کرد: نرخ ها در بازار سکه و طلا التهاب آور نیست؛ هرچند قیمت ها روند افزایشی طی کرده اما اذیت کننده نبوده است.

وی ادامه داد: نوسانات طلا و سکه تحت تاثیر نرخ ارز بوده و همچنین انس جهانی نیز نوسان داشته اما با همه این موارد زمانی که نوسان در بازار فلزات گرانبها ایجاد می شود، تقاضا به نسبت کاهش می یابد.

محدولی توضیح داد: تقاضا در این بازار نسبت به دو هفته قبل کاهش یافته زیرا در دو هفته پیش تقاضا در بازار خوب بود و به این مساله به راحتی قابل مشاهده بود و تولید کننده‌ها تقریبا از حالت رکود خارج شده بودند و تولیدات خود را به بازار عرضه می کردند و همچنین رفت و آمد مشتریان در بازار محسوس و چشمگیر بود.

وی تاکید کرد: در آن مقطع تقاضا برای خرید حداقل چند گرم طلا وجود داشت اما هفته پیش به دلیل نوسانات نرخ ارز، میزان تقاضا در بازار کاهش یافت و در این هفته به دلیل ادامه نوسانات، تقاضا کننده کمتری در بازار حضور دارد و مصرف‌کننده برای خرید منتظر ایجاد شرایط آرامش قیمتی در بازار است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر درباره برگشت سکه به کانال ۱۰ میلیون تومان بیان کرد: بخشی از روند نوسانات به دلیل قیمت انس جهانی و وضعیت سیاسی کشورهای خارجی بوده و بخشی نیز متاثر از بازار ارز و تقاضای داخلی است و کاهش تقاضای خرید سکه، سبب برگشت سکه به کانال ۱۰ میلیون تومان شده است.

وی اظهار کرد: روزهای قبل سکه بیش از ۱۱ میلیون تومان بود و اکنون به کانال ۱۰ میلیون تومان بازگشته که تحت تاثیر نرخ ها در بازار ارز و میزان تقاضا در این بازار بوده است.

محمدولی گفت: معمولا قدرت خرید برای سکه کامل کمتر است در حالی که خرید سکه های ربع و گرمی در حد ۲ تا ۴ میلیون تومان برای مصرف کننده آسان‌تر است.

وی تاکید کرد: اعتقاد داریم قدرت خرید سکه های به اصطلاح خرد و وزن پایین بیشتر است. وی درباره تمایل مردم برای خرید سکه‌های به اصطلاح پارسیان توضیح داد: نباید فراموش کرد این‌گونه سکه ها جزو مصنوعات طلا بوده و جزو مسکوکات نیستند.

وی افزود: این سکه ها طلای ۱۸ عیار هستند و به عنوان مصنوعات خرید و فروش می شوند و وزن های این سکه ها بسیار پایین‌تر از سایر سکه هاست،‌از نظر قیمتی نیز سکه گرمی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است در حالی که برای نمونه یک گرم سکه پارسیان با یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قابل خریداری است.

وی تاکید کرد: ما نیز معتقدیم که شرایط تقاضا برای خرید این سکه ها نسبت به مسکوکات و سکه های رسمی رایج کشور بیشتر است.

محدولی اظهار کرد: اگر کسی پول در اختیار دارد و قصد سرمایه‌گذاری در زمینه سکه و طلا دارد باید بداند در درازمدت ضرر نمی کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.