سفیر ایران: هموطنان به سمت مرزهای عراق حرکت نکنند

سفیر جمهوری اسلامی ایران از هموطنان و عاشقان امام حسین (ع) خواست با توجه به ممنوعیت ورود به عراق به هیچ وجه به سمت مرزهای این کشور حرکت نکنند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایرنا، «ایرج مسجدی» روز چهارشنبه در پیام صوتی خطاب به شیفتگان شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی گفت: همان گونه که پیش از این چندین بار اعلام شد، امسال متاسفانه به سبب همه گیری کرونا و به منظور جلوگیری از انتشار این ویروس منحوس، دولت عراق از پذیرش هرگونه زائر خارجی از جمله ایرانی برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی معذور است.

وی تاکید کرد: دولت عراق تصمیم گرفته است که به زائران خارجی اجازه ورود به این کشور برای شرکت در مراسم اربعین داده نشود و باید به این تصمیم احترام گذاشت.

مسجدی افزود: جمهوری اسلامی ایران نیز به تصمیم عراق احترام می گذارد و در این زمینه با دولت این کشور همکاری می‌کند و در راستای حفظ امنیت و سلامت مردم شریف ایران تصمیم گرفته است که از اعزام زائر به عراق خودداری کند.

سفیر ایران در بغداد بیان کرد: امسال راهپیمایی اربعین تنها برای عراقی ها انجام می شود و من از علاقه‌مندان به سیدالشهدا می‌خواهم که با مقامات دو کشور ایران و عراق در این زمینه کمال همکاری را داشته باشند و به هیچ وجه به سمت مرزهای عراق حرکت نکنند.

مسجدی گفت که این تصمیم به طور قطع در راستای خیر و صلاح و سلامت مردم عزیز اتخاذ شده است و در همین چارچوب از هموطنان گرامی می‌خواهیم که به تصمیم مسوولان دو کشور احترام بگذارند.

وی تاکید کرد که به هیچ وجه هموطنان ایرانی و محبان و عاشقان امام حسین (ع) تصمیمی غیر از احترام به تصمیم مقامات و مسئولان کشور اتخاذ نکنند و ‌به یاری خدا در سال‌های آینده با برطرف شدن کرونا با حلاوت و قانون مداری در مراسم اربعین شرکت کنند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران گفت: بنده به عنوان نماینده ملت و دولت ایران نایب الزیاره همه شما عزیزان خواهم بود و از سید و سالار شهیدان و قمر بنی هاشم و شهدای دشت کربلا عاجزانه استمداد می‌طلبم که شفاعت کننده بنده و هموطنان و همه زائرانی که علاقه داشتند در این آیین شرکت کنند، باشند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.