سرلشگر باقری: با روایت درست از دروغ و تحریف «دفاع مقدس» به دور باشیم

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه پروژه‌های ارزشمندی که هم‌اکنون در دست افتتاح است، گفت: این پروژه‌هابه تحلیل و روایت درست از دفاع مقدس خواهد پرداخت، تا از دروغ و تحریف به دور باشیم.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از میزان، بنا به اعلام دفاع پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» در مراسم افتتاح هشت موزه دفاع مقدس و نمایشگاه ملی دستاورد‌های دفاع مقدس و مقاومت، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم گفت: از زحمات مدیران استانی که قرار است امروز موزه دفاع مقدس در آن استان‌ها افتتاح شوند و مورد بهره‌برداری قرار بگیرند، قدردانی می‌کنم.

وی ادامه داد: بعد از قرن‌ها سرافکندگی، دفاع مقدس به‌عنوان گنجینه‌ای بی نظیر، موجب سربلندی ملت ایران شد.

باقری تأکیدکرد: جزئیات آن دوران باید مورد کنکاو قرار گرفته و در اختیار نسل جدید قرار بگیرد، تا ایرانیان و نسل جوان نسبت به چگونگی تقابل رزمندگان با دشمن تا دندان مسلح بعثی آگاهی پیدا کنند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: نسل جوان باید به آن دوران افتخار کنند، که پدرانشان چگونه با دستان خالی از این آیین و سرزمین دفاع کردند و ذره‌ای کوتاه نیامدند.

سرلشکر باقری تصریح کرد: با گذشت چند دهه متوجه می‌شویم که چه حادثه بزرگی در تاریخ این کشور اتفاق افتاده است و ملتی که انقلاب کرد و سیستم طاغوت را به هم ریخت، با اینکه در مرحله بازسازی خود قرار داشت، با یک تهاجم همه‌جانبه مواجه شد.

صدام سپر بلای قدرت‌های جهانی بود
وی اضافه کرد: صدام سپر بلای قدرت‌های جهانی بود، که از انقلاب اسلامی آسیب دیدند، آن‌ها فهمیده بودند که ملت ایران راهی را که آغاز کرده بود، ادامه خواهد داد، تا به امید خدا بساط ظلم را از جهان برچیند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح بیان کرد: با کنکاش اتفاقات رخ داده در دفاع مقدس، خواهیم فهمید که چه اتفاق بزرگی رخ داد؛ چراکه جنگ هشت ساله ایران با دشمن بعثی با هیچ جنگی قابل قیاس نبود، لذا یاد و خاطره همه شهدا به‌ویژه حاج قاسم سلیمانی را گرامی می‌داریم.

سرلشکر باقری بر ضرورت ترویج فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان تأکیدکرد و افزود: مسئله موزه به‌عنوان یک مرکز تجمع پیشکسوتان از یک سو و نسل جوان از سوی دیگر به‌عنوان یک پایگاه و سنگر، فوق‌العاده حائز اهمیت است.

اولین موزه دفاع مقدس با همت شهید سلیمانی در کرمان ایجاد شد
وی افزود: اولین موزه دفاع مقدس با همت شهید سلیمانی در کرمان ایجاد شد و ایشان با دست خالی و با کمک مردم استان کرمان موزه مورد نظر را افتتاح کرد؛ بعد از آن نیز آقای قالیباف موزه انقلاب اسلامی در تهران را افتتاح کرد که امروز جایگاه خاصی در کشور پیدا کرده است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تصریح کرد: سپاه، ارتش، ناجا، جهاد کشاورزی و بنیاد شهید باید نسبت به تبیین محتوای استانی اقدام کنند و جوانان هر استان باید بدانند که پدران آن‌ها در جبهه چه کرده‌اند؛ لذا تمام جزئیات باید در موزه‌ها بیان شود.

باقری اظهار کرد: پروژه‌های ارزشمندی که هم‌اکنون در دست افتتاح است، به تحلیل و روایت درست از دفاع مقدس خواهد پرداخت تا از دروغ و تحریف به دور باشیم، همچنین نمایشگاهی که امروز افتتاح می‌شود، بخشی از دستاورد‌های دفاع مقدس را به نمایش خواهد گذاشت تا نسل جدید با پیشرفت نیرو‌های مسلح در زمینه‌های مختلف آشنا شود.

مراسم افتتاح هشت موزه دفاع مقدس و نمایشگاه ملی دستاورد‌های دفاع مقدس و مقاومت  امروز با حضور سرلشگر باقری در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.