شریعتمداری: شفافیت باید در سرلوحه کارها قرار گیرد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر شفافیت عملکرد شرکت‌های سازمان تامین اجتماعی و ارائه صورت‌های مالی آنها در سامانه کدال، گفت: شفافیت در عملکرد، نقطه قوت و مثبتی است که باید همواره سرلوحه کارها قرار گیرد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایرنا، «محمد شریعتمداری » در جلسه مجمع عمومی بانک رفاه کارگران اظهار داشت: بیماری کرونا، شرایط سختی در کشور به وجود آورده، بانک رفاه کارگران در این شرایط، هزینه‌های سنگینی پرداخت کرده و جمعی از نیروی انسانی خود را از دست داده است، اما در خدمت‌رسانی به شهروندان خللی به وجود نیامده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مجموعه بانک رفاه کارگران به خاطر عملکرد و شفافیت در صورت‌های مالی قدردانی کرد و اظهار داشت: جای خوشحالی و امیدواری است که این بانک و سایر شرکت‌های سازمان تأمین اجتماعی اعم از بورسی و غیربورسی، صورت‌های مالی شفافی دارند و این اطلاعات در سامانه کدال در معرض دید و دسترس عموم مردم قرار دارد.

شریعتمداری تاکید کرد: شفافیت در عملکرد، نقطه قوت و مثبتی است که باید همواره سرلوحه کارها قرار گیرد.

وی صبح امروز نیز در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران یادآور شده بود: یکی از اقدامات مهم دولت در این دوره، بورسی کردن شرکت‌های سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی بود.

وزیر تعاون گفت: در ادامه مسیر نیز سیاست‌هایی را در سازمان تامین اجتماعی و شرکت سرمایه‌گذاری در پیش گرفتند تا با استفاده از اوراق تبعی، شرایطی را در هلدینگ‌های زیر مجموعه فراهم کنند تا سهامداران خرد در یک دامنه، یک نوع تضمینی برای حداقل سودآوری سهام در اختیار داشته باشند.

وی با بیان اینکه توضیحات بیشتر در خصوص این اوراق تبعی در اولین فرصت ارائه می‌شود، افزود: سازمان تامین اجتماعی این کار را در جهت شفاف سازی انجام داده و تلاش می‌کند با اجرای طرح‌های نیمه کاره که در مجموعه شرکت‌های وابسته دارد، همواره با توسعه فعالیت‌ها در بحث خرید سهام مناسب و فروش سهام مورد نیاز مردم، شرایط مساعدی را برای  سهامداران ایجاد کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.