اوضاع وحشتناک کرونا در خوزستان!

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه متاسفانه به دنبال عادی‌انگاری شرایط بیماری در هفته گذشته نیز شاهد تداوم روند کاهشی در میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور بوده‌ایم، گفت: استان‌های کردستان، قم و گلستان دارای پایین‌ترین میزان عمل به توصیه‌های بهداشتی در کشور شناسایی شده‌اند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایسنا، دکتر سیما سادات لاری، گفت: نمودار موارد مثبت بستری روزانه در برخی استان‌های کشور رو به افزایش است. به طوری که در استان خوزستان شاهد شیب بسیار تند موارد بستری روزانه و در استان‌های چهارمحال بختیاری، قزوین و البرز شاهد ایجاد روند افزایشی در موارد بستری بیماران مبتلا به کووید-۱۹ هستیم.

وی افزود: در هفته گذشته بیشترین موارد بروز موارد مثبت بستری به ترتیب در استان‌های خوزستان، مازندران و چهارمحال بختیاری و بیشترین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ به ترتیب در استان‌های خوزستان، مازندران و سمنان گزارش شده است.

لاری ادامه داد: متاسفانه به دنبال عادی‌انگاری شرایط بیماری در هفته گذشته نیز شاهد تداوم روند کاهشی در میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور بوده‌ایم و استان‌های کردستان، قم و گلستان دارای پایین‌ترین میزان عمل به توصیه‌های بهداشتی در کشور شناسایی شده‌اند.

وی تاکید کرد: همانطور که بارها اعلام کردیم بین کاهش عمل به توصیه‌های بهداشتی و افزایش موارد ابتلا، بستری و به دنبال آن افزایش در موارد مرگ و میر ناشی از کرونا رابطه مستقیم و معنی‌داری وجود دارد. بنابراین وجود روند نگران‌کننده کاهشی در عمل به توصیه‌های بهداشتی در کشور و تقارن آن با شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی در بسیاری از استان‌ها می‌تواند به عنوان زنگ خطری جدی در جهت ایجاد خیز جدید بیماری قلمداد شود.

لاری گفت: امیدواریم مردم با پرهیز از هرگونه اهمال در رفتارهای فردی و اجتماعی کمک کنید تا با تلاش های بی وقفه همکاران نظام سلامت کشور، مانع از بروز خیز چهارم بیماری در کشور باشیم و با تقویت حساسیت عمومی نسبت به کووید-۱۹ شاهد تجربه‌ ایامی کم خطر در آستانه سال جدید باشیم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.