بیمارستان‌هایی که بستری نمی‌کنند/ تهران در وضعیت هشدار

به دلیل افزایش موارد ابتلا به کرونا و به تبع آن افزایش موارد بستری بسیاری از بیمارستان‌های معین کرونا در تهران ظرفیت خالی برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا را ندارد.

به گزارش تازه نیوز و به نقل از میزان، شیوع بیماری کرونا در کشور طی هفته گذشته با روند صعودی همراه بوده و سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد موارد شناسایی شده ابتلا به کرونا را در ۲۴ ساعت گذشته ۳ هزار ۶۰۵ بیمار اعلام کرده که از این تعداد یک هزار ۵۹۴ نفر بستری شدند و این در حالی است که این آمار در طی روز‌های یکم مهرماه و سی‌ویکم شهریور به ترتیب ۳ هزار ۷۱۲ و ۳ هزار ۳۴۱ بوده است.

این افزایش تعداد موارد جدید ابتلا و به تبع آن بیشتر شدن موارد بستری در بیمارستان‌های کشور موجب شده است تا بسیاری از بیمارستان‌ها با کمبود تخت خالی مواجه شوند و تعدادی هم در آستانه تکمیل ظرفیت پذیرش بیماران مبتلا به کرونا قرار گیرند.

به گفته تعدادی از بیماران و همراهان آن‌ها بیشتر بیمارستان‌های واقع در شهر تهران ظرفیت خالی برای پذیرش بیماران کرونایی را ندارند و این در حالی است که سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرده است که ظرفیت بیمارستان‌های معین کرونا در استان اصفهان در حال تکمیل است و به نظر می‌رسد با فرارسیدن فصل سرما و همچنین قرار داشتن ۳۰ استان کشور در وضعیت قرمز و هشدار اوضاع بدتر هم بشود شهر‌های دیگر ظرقیت خالی برای پذیرش بیماران نداشته باشند.

به همین دلیل ما به سراغ تعدادی از بیمارستان‌های واقع در شهر تهران رفتیم و از طریق تماس تلفنی در مورد وضعیت پذیرش بیماران مبتلا به کرونا سوال کردیم و باعدم پذیرش بیماران به دلیل نداشتن ظرفیت خالی در تعدادی از آن‌ها از جمله بیمارستان ولیعصر و بقیه الله مواجه شدیم و نکته قابل تامل این است که کمبود تخت خالی به برخی بیمارستان‌های خصوصی هم کشیده شده و بیمارستان نیکان غرب نیز در حال حاضر تخت خالی برای پذیرش بیماران کرونایی ندارد.

البته تعدادی از این بیمارستان‌ها از جمله بیمارستان امام خمینی (ره) هنوز ظرفیت پذیرش مبتلایان به کرونا را دارند و اما نیاز به بستری شدن باید توسط پزشکان خود بیمارستان تایید شود.

لازم به ذکر است که تعداد زیادی از بیمارستان‌های واقع در شهر تهران با وجود تماس مکرر ما پاسخگو نبودند.

با توجه به این شرایط و همچنین آغاز فصل سرما و مشخص نبودن وضعیت ساخت واکسن کرونا در جهان و همچنین این موضوع که کووید۱۹ در حال هیچ داروی مشخصی ندارد به نظر می‌رسد تنها راه کاهش مرگ‌و میر ناشی از ابتلا به کرونا رعایت نکات بهداشتی و پرهیز از حضور در اجتماعات باشد.

البته بازگشایی مدارس، لغو دورکاری و برداشتن سایر محدودیت‌ها از سوی برخی مسئولین بسیار قابل تامل است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.