فرماندار هوسران با وجود شکایت زنان، استعفا نمی‌دهد! +عکس

از اندرو کومو چهره بسیار شناخته شده دموکرات به عنوان یکی از نامزدهای آتی ریاست جمهوری این حزب یاد می‌شد.

به گزارش تازه‌نیوز، داستان دنباله‌دار فرماندار هوسران پایانی ندارد. با پیوستن رهبران ارشد حزب دموکرات به جمع سیاستمدارانی که خواستار استعفای اندرو کومو هستند، فشارها بر فرماندار نیویورک که تاکنون از سوی ۶ زن به آزارجنسی متهم شده، بسیار بیشتر شده است.

با این حال، آقای کومو می‌گوید اتهام‌ها را قبول ندارد و قصد کناره‌گیری هم ندارد.

چاک شومر، رئیس اکثریت دموکرات در مجلس سنا و الکساندریا اوکازیو کورتز، نماینده سرشناس نیویورک در مجلس نمایندگان، تازه‌ترین چهره‌های ارشد دموکرات هستند که از فرماندار نیویورک خواسته‌اند استعفاء دهد.

کریستین جیلی‌براند، دیگر سناتور ایالت نیویورک هم گفته آقای کومو با “از دست رفتن اعتماد” مردم نیویورک روبرو است و بهتر است از مقام خود کنار برود.

اندرو کومو که تا همین دو ماه پیش چهره بسیار محبوب در میان فرمانداران آمریکا محسوب می‌شد و کنفرانس‌های خبری روزانه او درباره وضعیت کرونا بعضا از کنفرانس‌های خبری کاخ‌سفید و دونالد ترامپ هم پربیننده‌تر ارزیابی می‌شد، اکنون با دو تحقیقات جدی درباره اعمال خود روبروست؛ یکی تحقیقات دادستان کل نیویورک درباره اتهام‌های آزارجنسی که اکنون تعدادشان به ۶ مورد رسیده و دوم نقش او در پنهان نگه داشتن آمار واقعی قربانیان کرونا در خانه‌های سالمندان نیویورک.

از ۶ زنی که فرماندار نیویورک را متهم به آزارجنسی کرده‌اند، پنج زن او را به “رفتار ناشایست جنسی” همچون “بوسه ناخواسته” و یا “لمس نامناسب” و “اظهارنظرهای جنسی و پیشنهاد غیرمستقیم رابطه‌جنسی” متهم کرده‌اند و نفر ششم آقای کومو را به آزارجنسی فیزیکی متهم کرده است.

رئیس مجلس سنا آمریکا

چاک شومر، سناتور ارشد ایالت نیویورک و همزمان رئیس مجلس سنا است

با وجود این، آقای کومو همه این اتهام‌ها را رد می‌کند و مدعی است “هیچ زنی را به طور نامناسب” لمس نکرده است.

“من آن رفتارهایی که در اتهام‌ها علیه من عنوان شده، مرتکب نشده‌ام. من هیچ‌وقت کسی را آزار نداده‌ام. من به هیچ کس حمله جسمی نکرده‌ام. من هیچ‌وقت از کسی سوءاستفاده نکرده‌ام.”

با این حال، روز جمعه، ۱۲ مارس، چاک شومر، سناتور ارشد نیویورک و رئیس مجلس سنا و کریستین جیلی‌براند، دیگر سناتور نیویورک در بیانیه‌ای مشترک گفتند: “بر اساس تعدد و اعتباری که این اتهام‌های آزارجنسی نشان داده‌اند، واضح است که فرماندار کومو دیگر اعتماد عمومی در میان مردم نیویورک و دیگر نهادهای دولت ایالتی را از دست داده و می‌بایست استعفاء دهد.”

اما آقای کومو، ۶۳ ساله، گفته او “با رای مردم سرکار آمده و نه رای سیاست‌مداران” و به همین علت هم کنار نخواهد رفت مگر اعضای مجلس سنای ایالت نیویورک او را با استیضاح برکنار کنند.

صبج جمعه هم الکساندریا اوکازیو کورتز و جمال بومن، دو نماینده نیویورکی در مجلس نمایندگان کنگره آمریکا هم در بیانیه‌ای مشترک گفته بودند: “ما این زنان را باور داریم، ما روایت آنها را باور می‌کنیم، ما دادستان کل را هم باور می‌کنیم و همین‌طور ۵۵ عضو مجلس ایالتی را هم باور می‌کنیم”. اشاره آنها به درخواست ۵۵ عضو کنگره ایالت نیویورک بود که از اندرو کومو خواسته‌اند کناره‌گیری کند.

خانم کورتز، نماینده نیویورک، و چهره‌های بسیار مشهور حزب دموکرات، به همراه جمال بومن، دیگر نماینده نیویورک، خواستار استعفای آقای کومو شده است

در بیانیه خانم کورتز و آقای بومن آمده: “با وجود این همه اتهام، فرماندار کومو دیگر قادر به انجام موثر وظایف خود نخواهد بود”.

بیل دبلاسیو، شهردار نیویورک هم که سال‌هاست روابط خوبی با اندرو کومو ندارد و رقیب سیاسی او محسوب می‌شود، روز جمعه به خبرنگاران گفت که از شنیدن اتهام‌های علیه آقای کومو “مشمئز” شده است. او گفت اندرو کومو “دیگر نمی‌تواند در مقام فرمانداری” باقی بماند.

دوره فرمانداری اندرو کومو که ۱۰ سالی است در این سمت باقی مانده، سال آینده -۲۰۲۲- به پایان می‌رسد.

روز گذشته، کارل هیستی، رئیس مجلس ایالت نیویورک گفت دستور آغاز “تحقیقات استیضاح” علیه آقای کومو را صادر کرده است. این نخستین گام قانونی برای استیضاح فرماندار خواهد بود که طی آن با شاهدان گفتگو و مدارک و شواهد مرتبط با اتهام‌ها بررسی خواهد شد. در صورت تصویب، استیضاح به سنای ایالت نیویورک برده خواهد شد و جلسات محاکمه استیضاح در آنجا برگزار می‌شود.

همزمان دادستانی کل نیویورک هم تحقیقات ویژه‌ای در این باره آغاز کرده که اندرو کومو گفته با آن “نهایت همکاری” را خواهد کرد و همزمان از مردم این ایالت خواسته منتظر نتایج این تحقیقات بمانند.

در همین ارتباط بخوانید: ۵خانم شاکی این فرماندار هیز هستند، آیا کله‌پا می‌شود؟

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.