واکنش بازار سهام اروپا به موج جدید کرونا

در میان نگرانی ها درباره آغاز موج جدید شیوع بیمار کرونا در کشورهای اروپایی و آسیب های اقتصادی احتمالی آن، بازار سهام اروپا پس از شروع معاملات در آغاز هفته جاری شاهد تغییرات جالب توجهی بود.

به گزارش سرویس خبر ویژه تازه نیوز، شیوع ویروس کرونا بار دیگر در اروپا گسترش یافته است. وضعیت شیوع ویروس کرونا در اسپانیا بسیار وخیم است و ورود و خروج ساکنان در برخی از مناطق اطراف پایتخت ممنوع شده است. کشورهای مختلف اروپایی از جمله انگلیس هم اکنون در حال بررسی سیاست های جدیدی برای مقابله با گسترش شیوع ویروس کرونا می باشند.

شمار مبتلایان روزانه در اسپانیا به بیش از چهار هزار نفر رسیده است و مقامات محلی از روز بیست و یکم سپتامبر در برخی مناطق از جمله بخش جنوبی مادرید برای ساکنان به جز دانش آموزان و کارمندان محدودیت های تردد وضع کردند. از صبح روز بیست و یکم در شصت نقطه از خیابان های منتهی به بخش جنوبی مادرید پلیس مستقر شده است که به افراد بدون برگه مجوز اجازه عبور نمی دهد.

همچنین در انگلیس که بیشترین شمار جان باختگان بر اثر ویروس کرونا در اروپا را دارد، بار دیگر شیوع ویروس کرونا گسترش یافته و شمار مبتلایان این کشور به بیش از چهار هزار نفر در روز رسیده است. یکی از کارشناسان ستاد مقابله با ویروس کرونا در دولت انگلیس در مصاحبه مطبوعاتی روز بیست و یکم سپتامبر هشدار داد: «‌چنانچه شیوع ویروس کرونا با همین سرعت ادامه یابد، شمار مبتلایان روزانه به بیش از پنجاه هزار نفر خواهد رسید و همچنین احتمال دارد که در اواسط ماه نوامبر شمار جان باختگان به بیش از دویست نفر در روز برسد.»

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، در حال بررسی اقدامات جدید برای مقابله با شیوع ویروس کرونا است. اما وی در عین حال می خواهد که از قرنطینه کردن کشور که منجر به ضربات شدید اقتصادی خواهد شد، اجتناب کند.

در میان نگرانی ها درباره آسیب های اقتصادی بر اثر گسترش دوباره شیوع ویروس کرونا، بازار سهام اروپا پس از شروع معاملات در آغاز هفته شاهد فروش گسترده برندهای تجاری بوده است. اما با این حال در مقایسه با آخر هفته گذشته، قیمت پایانی شاخص های عمده سهام در بازار فرانکفورت آلمان حدود 4.4 درصد ، در بازار پاریس حدود 3.7 درصد و در بازار لندن حدود 3.4 درصد کاهش داشته است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.