بهرام رادان و علی مصفا، همسفر لهستان شدند

امسال چهار اثر ایرانی شامل سه فیلم و یک انیمیشن در بخش نمایش ویژه و رقابت اصلی جشنواره فیلم ورشو حاضر خواهند بود که در میان آن‌ها «گربه سیاه» به تهیه‌کنندگی بهرام رادان و «یلدا» به تهیه‌کنندگی علی مصفا حضور دارند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایرنا، امسال چهار اثر ایرانی شامل سه فیلم و یک انیمیشن در این جشنواره با فیلم‌هایی از سراسر جهان به رقابت خواهند پرداخت.

در فهرستی که از سوی این جشنواره منتشر شده است، فیلم‌های یلدا؛ شبی برای بخشش و گربه سیاه در بخش فیلم‌های سینمایی و فیلم کوتاه شاهد و انیمیشن نهنگ سفید در بخش فیلم کوتاه، سی و ششمین دوره جشنواره فیلم ورشو، به نمایش درخواهند آمد.

نهنگ سفید

انیمیشن نهنگ سفید به کارگردانی امیر مهران، در بخش رقابتی فیلم کوتاه این رویداد حضور خواهد داشت.

این انیمیشن هشت دقیقه‌ای درباره مردی است که با گذشت سال‌ها از جنگ، هنوز در فضای جنگ است و در جست‌وجوی اجساد دوستانش است که در یک حمله هوایی آن‌ها را از دست داده و هیچ وقت پیکر آن‌ها را پیدا نکرده است.

عوامل انیمیشن نهنگ سفید عبارتند از: نویسنده و کارگردان: امیر مهران، طراحی شخصیت: ابوالفضل برومندی، طراحی فضا و پس‌زمینه: نعیم آزاد، متحرک‌سازی: جلال نعیمی، استوری بورد: عمار قنبرزاده، تهیه کننده: امیر مهران. مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

شاهد

فیلم کوتاه شاهد به کارگردانی و نویسندگی علی عسگری و فرنوش صمدی، در ۱۴ دقیقه ساخته شده و محصول مشترک ایران و فرانسه است و در بخش نمایش کوتاه ویژه جشنواره فیلم ورشو، به نمایش درمی‌آید. عسگری و صمدی هر دو عضو آکادمی اسکار هستند.

گربه سیاه

فیلم گربه سیاه به کارگردانی کریم امینی و تهیه کنندگی و بازی بهرام رادان، با دریافت پروانه نمایش ۱۲+، قرار بود اوایل تابستان امسال در ایران اکران شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا، اکران آن به تعویق افتاد.
ترلان پروانه، حسین پورکریمی، کیا رکنی، علیرضا استادی، آزاده سدیری، پیام احمدی نیا، با حضور افتخاری بهاره کیان افشار، احسان کرمی، رضا یزدانی، علی اوجی و گروه سون بند، دیگر نقش آفرینان گربه سیاه هستند.

فیلم گربه سیاه دومین فیلم ساخته کریم امینی به تهیه کنندگی بهرام رادان در نخستین تجربه سرمایه‌گذاری است که مهرماه سال گذشته مقابل دوربین رفت. این فیلم داستانی اجتماعی را روایت می‌کند و مخاطب آن عمدتاً جوانان به‌ ویژه جوانان دهه هشتاد هستند.

گربه سیاه در بخش مسابقه فیلم‌های اول و دوم این جشنواره به نمایش درخواهد آمد.

یلدا؛ شبی برای بخشش

فیلم یلدا که نام کامل آن  یلدا، شبی برای بخشش بوده است، فیلمی به کارگردانی و نویسندگی مسعود بخشی و تهیه‌کنندگی علی مصفا محصول سال ۱۳۹۷ است.

داستان فیلم در مورد مریم کمیجانی، زن جوانی است که به دلیل قتل شوهرش به مرگ محکوم شده. او در شب یلدا به استودیوی یک برنامه زنده تلویزیونی آورده شده تا توسط تنها فرزند مقتول یعنی مونا ضیا بخشیده شود اما مجموعه اتفاقات در صحنه و پشت صحنه این برنامه هر دو زن جوان را در چالشی جدی برای تصمیم‌گیری قرار می‌دهد.

صدف عسکری، بهناز جعفری، فرشته صدرعرفایی، بابک کریمی، فقیهه سلطانی، بهرام افشاری، فروغ قجابگلی، آرمان درویش، فرشته حسینی و زکیه بهبهانی در این فیلم بلند نقش آفرینی کرده‌اند.

این فیلم در بخش اکتشافات جشنواره فیلم ورشو، دیده خواهد شد.

فیلم یلدا سال گذشته برنده جایزه بزرگ هیئت داوران جشنواره ساندنس شد.

جشنواره فیلم ورشو که یکی از ۱۵ جشنواره مورد تأیید انجمن جهانی تهیه کنندگان فیلم ، FIAPF، است و امسال سی و ششمین دوره این جشنواره  ۱۸ تا ۲۷ مهر ماه در ورشو، پایتخت لهستان برگزار می‌شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.