ناسا یک گام دیگر به ماه نزدیک شد

ناسا با آزمایش موفقیت‌آمیز موتورهای موشک ساخت بوئینگ، آماده سفر به ماه می‌شود.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از همشهری‌آنلاین، موتورهای آزمایش‌شده برای ماموریت‌های آرتمیس خواهد بود که هدفش بازگرداندن فضانوردان آمریکایی به ماه تا سال ۲۰۲۴، یعنی بیش از نیم قرن از آخرین پیاده‌روی بر روی ماه است. به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از رویترز، ناسا مرحله پرتاب را با روشن کردن موتورهای مرحله اصلی موشک «سیستم پرتاب فضایی» (SLS)، در حالی که آن را در یک سکوی پرتاب در مرکز فضایی استنیس خود در می‌سی‌سی‌پی قرار داده بود، شبیه‌سازی کرد.

۴ موتور RS-۲۵ به مدت ۸ دقیقه به‌صورت آزمایشی کار کرده و مناطق اطراف و آسمان را با ابرهایی از دود سفید پر کردند. پس از خاموش شدن موتورها، صدای کارکنان ناسا در مورد تحسین کردن این آزمایش و تبریک گفتن به یکدیگر در پخش زنده این آزمایش قابل شنیدن بود.

آزمایش قبلی در ژانویه پس از حدود یک دقیقه به پایان رسید؛ بسیار کمتر از ۴ دقیقه‌ای که مهندسان برای جمع‌آوری اطلاعات کافی نیاز داشتند. اکنون انتظار می‌رود که سیستم پرتاب فضایی (SLS) برای ادغام با فضاپیمای اوریون شرکت لاکهید مارتین به مرکز فضایی کندی در فلوریدا برود.

ناسا قصد دارد یک فضاپیمای بدون سرنشین برای گردش به دور ماه و همچنین یک فضاپیما برای رفتن فضانوردان آمریکایی به ماه تا سال ۲۰۲۴ ارسال کند، اما SLS سه سال از برنامه‌اش عقب مانده و تقریباً ۳ میلیارد دلار بیشتر از بودجه پیش‌بینی شده هزینه برده است.

شرکت بوئینگ که در این برنامه حضور دارد، نخستین مسابقه فضایی را به اسپیس‌ایکس ایلان ماسک زمانی باخت که دراگون کرو، چندی پیش فضانوردان ناسا را به ایستگاه فضایی بین‌المللی برد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.