آقای شمخانی! چرا استعفا نمی‌دهید؟!

اکنون ۷ سال و نیم از مدیریت علی شمخانی بر دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی می‌گذرد یعنی دوسال و نیم است که طبق گفته خود دریابان، ایشان ایده جدیدی ندارد و قاعدتا باید کنار می‌رفت.

به گزارش تازه‌نیوز، محمد مهاجری،  فعال رسانه‌ای اصولگرا با اشاره به برنامه صندلی داغ و حضور مهمانان خاص، با ذکر خاطره‌ای از امیر دریابان شمخانی، در یادداشت کوتاهی نوشت: دیروز که در باره برنامه صندلی داغ(که در اوایل دهه۸۰ از شبکه ۲ تلویزیون پخش می شد) و آقای قالیباف نوشتم، به خاطر آوردم که آقای علی شمخانی هم مهمان آن برنامه بود.

مصاحبه دریابان علی شمخانی چندنکته طلایی داشت اما یکی از آنها در خاطرم حک شده است.
او در بخشی از صحبت هایش گفت :یک مدیر عمر مفیدش ۵سال است. و بعد از این مدت دیگر نمی تواند ایده ای خلق کند و به همین دلیل باید کنار برود.(نقل به مضمون)این حرفش به دلم نشست و هنوز هم آن را جذاب و مهم می دانم . با این حال اگر یکبار دیگر فرصت گفت وگو با او را بدست بیاورم دو پرسش را مطرح خواهم کرد.

نخست اینکه آیا به همان جمله اعتقاد دارد؟ اگر پاسخش منفی باشد نیازی به سوال دوم نیست، اما اگر بگوید هنوز قبول دارم سوال بعدی ام این خواهد بود که: در مورد خودتان هم قبول دارید؟

اگر این سوال را با کلمه «نه» پاسخ دهد، به سبک فامیل دور در سریال کلاه قرمزی خواهم گفت:من دیگه حرفی ندارم.

اما اگر جوابش«آری» باشد بلافاصله خواهم گفت الان ۷سال و نیم از مدیریت شما بر دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی می گذرد یعنی دوسال و نیم است که شما (طبق گفته خودتان در برنامه صندلی داغ) ایده جدیدی ندارید و قاعدتا برای اینکه عالم بی عمل نباشید، باید کنار می رفتید.

و شاید بقیه سوال را توی دلم از او بپرسم: یعنی رفتارهایتان در این دوسال و نیم اخیر، از جمله در قضیه حمایت و جاانداختن مصوبه دوماه پیش مجلس در باره زدن زیراب برجام، بدون هیچ ابتکاری از جانب شما بود؟ آن که همه اش ابتکار بود!

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.